همشهری آنلاین: تصمیم جاسیندا آردرن برای رفتن به یک نشست بین‌المللی با پروازی جداگانه با هدف کمتر شدن زمان دوری از فرزندش هزاران دلار خرج اضافی روی دست مالیات‌دهندگان نیوزیلندی گذاشت.

جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، نخست‌وزير نيوزيلند كه حدود چهار ماه پيش صاحب دختري به نام نيو شده و خودش به او شير مي‌دهد، روز گذشته معاون خود را به نشستي در جزيره نائورو در قاره اقيانوسيه فرستاد. او براي اينكه بتواند يك روز بيشتر كنار دخترش بماند، يك روز بعد دستور داد بويينگ 757 به نيوزيلند بازگردد تا با پروازي اختصاصي به نائورو برود. گفته مي‌شود اين تصميم خانم نخست‌وزير بين 50 تا 100 هزار دلار نيوزيلند هزينه اضافي به دولت تحميل كرده است.

از آنجا كه آردرن نمي‌توانست حضور در نشست بين‌المللي نائورو را از دست بدهد و همزمان سه روز كامل از فرزند دلبندش درو بماند، تصميم گرفت يك روز از زمان حضور در همايش را به دختر خود اختصاص بدهد. او با اشاره به اينكه تمام جنبه‌هاي ماجرا را به دقت بررسي كرده به خبرنگاران گفت: «به نظرم مي‌ارزيد كه روز چهارشنبه با پروازي جداگانه به نائورو بروم و وظايف خودم را در جايگاه نخست‌وزيري انجام بدهم.»

از سوي ديگر، وزير اقتصاد نيوزيلند از اختصاص رديف بودجه جداگانه به سفرهاي اينچنيني در بودجه سالانه خبر داد و اعلام كرد كه سفر خانم نخست‌وزير با بويينگ 757 هزينه اضافي به دولت و ماليات‌دهندگان تحميل نمي‌كند اما منتقدان اين اقدام آردرن چندان با اين رويكرد موافق نيستند. از جمله دانكن گارنر، مجري يك برنامه تلويزيوني كه خطاب به بينندگان خود گفت: «اگر كسي بخواهد كنار نوزاد خود بماند، مشكلي نيست. فقط ديگر در نشست‌هاي بين‌المللي شركت نكند.»

نويسنده روزنامه نيوزيلند هرالد هم با اشاره به غيبت نخست‌وزير تازه استراليا، نوشت: «غيبت نخست‌وزير نيوزيلند در نشست نائورو مي‌توانست توجيه‌پذير باشد و سران كشورهاي اقيانوسيه هم با توجه به اهميت نهاد خانواده و لزوم حضور مادر كنار فرزند چهار ماهه، با تصميم خانم آردرن كنار مي‌آمدند.»

نكته جالب اينكه نخست‌وزير 38 ساله نيوزيلند چند روز ديگر راهي نيويورك مي‌شود تا در نشست عمومي سازمان ملل شركت كند. به همين دليل نيو را هم همراه خودش به آمريكا مي‌برد.

کد خبر 415396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha