همشهری آنلاین: خبرگزاری رویترز گزارش داد: سازمان ملل متحد از طرف‌های درگیر در یمن برای حضور در کنفرانس صلح در ژنو دعوت کرده است.

 سازمان ملل از یمنی ها برای مذاکرات ژنو دعوت کرد

به گزارش ايرنا به نقل از رویترز، سازمان ملل متحد از انصارالله و دولت مستعفی 'عبدربه منصور هادی' برای حضور در کنفرانس صلح در ژنو دعوت کرده است.

قرار است این کنفرانس 6 سپتامبر (15 شهریور) در ژنو برگزار شود.

پیش تر«مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرده بود که اولویت ما در مذاکرات طرف های یمنی در ژنو توافق بر سر تشکیل دولت وحدت ملی و خلع سلاح عمومی است.

درهمین حال 'عبدالملک بدرالدین الحوثی' رهبر جنبش انصارالله یمن حمایت خود را از تلاش های فرستاده ویژه سازمان ملل برای توقف جنگ و دستیابی به یک راه حل فراگیر و همه جانبه در کشورش اعلام کرده است.

آخرین دور مذاکرات صلح یمن سال 2016 در کویت برگزار شد که با کارشکنی های عربستان بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت.

حمله نظامی سعودی به یمن در سه سال گذشته نه تنها موجب ازبین رفتن انقلاب نوپای مردمی یمن نشده، بلکه این جنگ خسارت های جانی و مالی زیادی را برای دو عضو فعال ائتلاف یعنی عربستان و امارات در برداشته است، به گونه ای که کارشناسان بر این باورند در خوشبینانه ترین حالت، هر روز جنگ برای دولت ریاض 200 میلیون دلار هزینه دارد.

عربستان و امارات با تشکیل یک ائتلاف خودخوانده و با چراغ سبز آمریکا از ششم فروردین ماه 94 به بهانه بازگشت 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت حملات همه جانبه خود به این کشور فقیر عربی را آغاز کرد.

کد خبر 413880

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha