چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

هرچند بعضی از خانواده‌ها در حال اضافه کردن گوشت شترمرغ به سبد خریدهای خانگی‌شان هستند، اما همچنان گوشت این مرغ شبیه به شتر، جایی در سفره‌ اغلب ایرانی‌ها برای خود باز نکرده است.

گوشت شترمرغ از همان ابتدا جزو اقلام غذایی لوکس طبقه‌بندی می‌شد، اما با توجه به آنکه روزبه‌روز فهرست اقلام غذایی لوکس در حال اضافه شدن است، به نظر می‌رسد روزی گوشت شترمرغ از این فهرست لوکس خارج شود.

البته پرورش‌دهندگان شترمرغ مدعی‌اند این روزها پرورش شترمرغ سود چندانی ندارد. اما با همه این اوصاف در حال حاضر هر کیلو گوشت خالص بسته‌بندی شده شترمرغ با قیمت15 هزار تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

رستوران‌ها هم هر کیلو گوشت شترمرغ را به صورت عمده کیلویی 12 هزار تومان از تولیدکنندگان می‌خرند. اگر قصد دارید برای اولین بار گوشت شترمرغ را امتحان کنید بهتر است به فروشگاه گوشت خیابان ملاصدرا، مراجعه کنید.

محصولات تولیدی شترمرغ به صورت بسته‌بندی و وکیوم شده در فروشگاه گوشت ملاصدرا وابسته به اتحادیه‌ دامداران، به صورت عمده و خرد تحت نظارت دامپزشک مستقر عرضه می‌شود.

برنامه کلی این است که با صدور مجوزهای پرورش شترمرغ تولید این محصول گوشتی نیز در کشور افزایش یابد.

در هر صورت مصرف گوشت شترمرغ در کنار انواع گوشت‌های دیگر مثل مرغ، ماهی و گوشت قرمز می‌تواند تنوع بیشتری به سفره‌هایتان بدهد.

کد خبر 41341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز