مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان بیمه سلامت ایران، در تاریخ اول مهرماه ۱۳۹۱ تشکیل شد تا خدمات بیمه پایه سلامت را به طور یکسان به تمام مردم در قالب یک سازمان ارائه کند.

bsi

بر اساس ابلاغ اساسنامه تشکیل سازمان بيمه سلامت در تاریخ بیست و دوم مرداد نودو یک و بر اساس ماده سی و هشت قانون برنامه پنجم توسعه، با تجمیع سازمان‌های بیمه‌گر درمان به محوریت سازمان بیمه خدمات درمانی ، سازمان بیمه سلامت ایران، تشکیل شد تا به این ترتیب خدمات بیمه پایه سلامت به طور یکسان به تمام مردم در قالب یک سازمان ارائه شود.

توسعه نظام بیمه سلامت کشور، یکی از مهمترین فرامین مورد تاکید در سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری ، قانون برنامه پنجم توسعه و یکی از اهداف اصلی حوزه رفاه اجتماعی و سازمان بیمه سلامت ایران است. به همين منظور، با تشکیل سازمان بيمه سلامت، یکی از بزرگترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور، در زمينه بحث سلامت و درمان تمام افراد جامعه به عهده اين سازمان واگذار شد.

سازمان بیمه سلامت ایران، مأموریت دارد برای کاهش مخاطرات مالی با گسترش و توسعه بیمه همگانی پایه سلامت، امکان بهره‌مندی عادلانه از خدمات مطلوب و اثر بخش و زمینه حفظ و ارتقاء سلامت را برای همه جامعه تحت پوشش فراهم كند. به این ترتیب همه جمعیت هفتاد و پنج میلیونی کشور از یک بیمه پایه‌ای درمان برخوردار می‌شوند و دیگر فردی فاقد پوشش بیمه درمان در کشور نخواهد بود.

سازمان بيمه سلامت، مامور شد تا اقدامات لازم را به منظور تمرکز تمام امور بیمه سلامت در سازمان از طریق تجمیع سریع بیمه‌های درمانی تمام صندوق‌های موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 5 قانون محاسبات عمومی کشور با رعایت مفاد ماده 38 قانون برنامه توسعه به انجام رساند.

  • اهداف و ماموريت‌هاي سازمان بيمه سلامت ايران

* توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه سلامت

* دستیابی به پوشش فراگیر خدمات سلامت

* دستیابی به پوشش عادلانه خدمات سلامت و عدالت اجتماعي در سلامت

* کاهش سهم پرداخت از جیب مردم

* رفع همپوشانی بیمه‌هاي درماني

* بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع

* تکمیل پوشش بیمه همگانی سلامت

* افزایش سهم مدیریت بیمه از منابع بخش سلامت

* افزایش بهره‌وری با حفظ و توسعه منابع و سرمایه انسانی و اصلاح ساختار و روش‌ها

* تجمیع منابع مالی سلامت

*تشکیل پرونده سلامت

مهندس طاهر موهبتي، رييس هيات مديره و مدير عامل فعلي سازمان بيمه سلامت ايران است.

کد خبر 411815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha