همشهری آنلاین: دادگاه رسیدگی به جنایات جنگی چارلز تیلور رییس جمهوری سابق لیبریا پس از شش ماه وقفه در لاهه کار خود را آغاز کرد.

به گزارش بی بی سی، چارلز تیلور اولین رییس دولت سابق یک کشور آفریقایی است که در یک دادگاه بین‌المللی مسوءل رسیدگی به جنایات جنگی محاکمه می‌شود.

دادگاه رسیدگی به پرونده تیلور کار خود را در ماه ژوئن سال 2007 آغاز کرد، اما روند رسیدگی به اتهامات رییس جمهوری سابق لیبریا به دلیل آنکه وی وکیل خود را اخراج  و اولین جلسه دادگاه را تحریم کرد، به تعویق افتاد.

چارلز تیلور  مسوءل  اقدامات شورشیان جبهه متحد انقلابی در جریان جنگ‌های داخلی سیرالئون، کشور همسایه لیبریا، شناخته شده است.

دادستان‌های دادگاه لاهه در کیفرخواست خود اعلام کرده‌اند که چارلز تیلور در عوض گرفتن الماس، برای نیرو‌های جبهه متحد انقلابی سلاح فراهم می‌کرده است. این در حالی است که چارلز تیلور خود را از اتهمات مطروحه درباره جنگ‌های داخلی سیرالئون مبرا دانسته است.

نیرو‌های عضو جبهه متحد انقلابی سیرا لئون در جریان جنگ‌های داخلی در این کشور طی سال‌های 1991 – 2001 دست به کشتار غیر قانونی، استفاده از سربازان کودک و غارتگری زدند.

نیرو‌های جبهه متحد انقلابی همچنین متهم به قطع کردن دست و پای شهروندان سیرالئونی با کارد‌های بزرگ هستند.

کد خبر 41131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز