مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ستاد مدیریت بحران شهر تهران در اطلاعیه‌ای از اتخاذ تدابیر لازم برای رویارویی با اختلالات احتمالی در شریان‌های حیاتی تهران خبر داد.

کمیته تخصصی شریان‌های حیاتی این ستاد با برگزاری نشستی اضطراری، ایعاد احتمالی تداوم شرایط جوی موجود، تأثیر آن بر شبکه‌های حیاتی آب، برق، گاز و پخش فرآورده های نفتی و اتخاذ تدابیر و هماهنگی های لازم برای رویارویی با مشکلات اختلالات احتمالی را بررسی کرد.

به گزارش سما به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در جلسه بعد ازظهر روز یکشنبه 16 دی، نمایندگان شرکت برق منطقه‌ای تهران، پخش فرآورده‌های نفتی، آب و فاضلاب شهر تهران، آب منطقه‌ای تهران و گاز تهران بزرگ در این نشست اضطراری حضور یافتند و ضمن ارائه آخرین گزارش‌ها از عملکرد شبکه‌های حیاتی، به تشریح پیش‌بینی‌های اتخاذ شده و نیازهای موجود پرداختند.

در همین خصوص نماینده شرکت گاز با اعلام اینکه تدابیر لازم برای جلوگیری از افت فشار گاز در شبکه اتخاذ شده و شرکت گاز از طریق شماره تلفن 194 آماده دریافت گزارش‌های مردمی است، تأکید کرد، صرفه‌جویی شهروندان در مصرف گاز، عمده درخواست این شرکت است چرا که این صرفه‌جویی علاوه بر جلوگیری از افت و در نهایت قطع شبکه گاز کلان شهر تهران در تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاههای تولید برق و دیگر مراکز حساس نقش بسزایی دارد.

همچنین  از مراکز دولتی، نهادهای عمومی و مدیریت واحدهای تجاری درخواست شد که در ساعات پایان کار نسبت به خاموش کردن تاسیسات گرمایشی اقدام نمایند تا صرفه جویی مناسب حاصل شود. در غیر این صورت گاز این گونه از مشترکان پرمصرف قطع خواهد شد.

نماینده شرکت برق منطقه‌ای تهران نیز در این جلسه به پیش‌بینی این شرکت برای رویارویی با سخت‌ترین شرایط محتمل پرداخت و تاکید کرد که درخواست این شرکت بازگشایی سریع مسیرهای منتهی به نیروگاه‌ها توسط ارگان‌های مربوطه، صرفه‌جویی در مصرف برق توسط شهروندان و تامین به موقع سوخت نیروگاه‌ها و محافظت شهروندان از شبکه‌های برق حین برف‌روبی پشت بام‌هاست.

همچنین نماینده‌های شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهر تهران با بیان گزارش میزان بارش‌ها و مصرف شبکه آب، با توجه به احتمال وقوع حوادث غیر قابل پیش بینی در شبکه و کاهش ظرفیت تامین و ابرسانی بر صرفه جویی در مصرف آب توسط شهروندان و مراقبت از یخ زدگی و ترکیدگی لوله‌های آب، تاکید کردند.

سپس مسائل مربوط به پخش فرآورده های نفتی در این جلسه بررسی شد و نماینده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ای تهران با اعلام اینکه توزیع فرآورده‌های نفتی از جمله تأمین بنزین جایگاه‌های سطح شهر تهران با تداوم بازگشایی معابر جهت عبور و مرور نفت‌کش‌ها با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد تاکید کرد که با توجه به ذخیره‌سازی مناسب سوخت در انبارهای سه‌گانه سوخت تهران، کمبودی در توزیع فرآورده‌های نفتی رخ نخواهد داد و تلاش برای تأمین سوخت دوم نیروگاه‌های برق که در حال حاضر برای صرفه‌جویی در مصرف گاز، از سوخت دوم استفاده می‌کنند ادامه دارد.

همچنین اعلام شد که شرکت ملی پالایش پخش فرآورده‌های نفتی منطقه‌ای تهران در مناطقی که احتمالا با افت فشار گاز مواجه شوند نسبت به توزیع نفت سفید اقدام خواهد کرد.

در این نشست همچنین به طور مشترک اعلام شد که تمامی شرکت‌های تأمین‌کننده نیازهای حیاتی شهر با پیش‌بینی گروه‌های امدادی شبانه‌روزی (کشیک های 24 ساعته) بر تداوم مطلوب خدمات نظارت دارند.

همچنین ضروری است که شهروندان در مصرف گاز، برق، آب و سوخت به طور توأم اقدام نموده و به مشارکت متقابل مدیریت شهری را در گذار از شرایط بحرانی فعلی همراهی نمایند.

کد خبر 41130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز