همشهری آنلاین: پلیس راه ناجا، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: محورهای شهرکرد - اصفهان و شهرکرد- یاسوج دراستان چهارمحال و بختیاری به علت بارش شدید برف و کولاک از ساعت‪ ۲۲/۳۰‬یکشنبه تااطلاع ثانوی مسدود شده است.

همچنین به گزارش ایرنا، محور زاهدان - بم دراستان سیستان و بلوچستان نیز به علت بارش شدید باران و عدم دیدکافی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

گزارش اداره‌کل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد نیز حاکی‌است: با وجود بارش سنگین برف و بروز یخبندان، کولاک و مه شدید تمام جاده‌ها و راه‌های ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر باز است و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

براساس این گزارش ، با تلاش چشمگیر ماموران و راهداران این اداره‌کل هم‌اکنون هیچ کدام از مسیرهای ارتباطی استان به ویژه در مناطق برف گیر منتهی به شهر یاسوج مرکز این استان مسدود نیست.

بر اساس این گزارش که یکشنبه شب در اختیار ایرنا قرار گرفت، در محور یاسوج، بابامیدان ‪ ۴۰‬سانتیمتر، در محورهای یاسوج، شیراز و یاسوج، اقلید ‪ ۴۵‬سانتیمتر، در محور یاسوج، سی‌سخت ‪ ۳۵‬سانتیمتر، در محور یاسوج، سمیرم ‪۱۵‬ سانتیمتر و در محور یاسوج، مارگون نیز ‪ ۵۰‬سانتیمتر برف بر زمین نشسته است.

بارش شدید برف در شهرستان‌های بویراحمد و دنا از توابع استان کهگی‌لویه و بویراحمد از شنبه شب آغاز شد و تا عصر روز یکشنبه ادامه داشت.

مرکزاطلاع‌رسانی پلیس راه سیستان و بلوچستان نیز اعلام کرد: محور ارتباطی زاهدان- بم به علت بارندگی شدید و تخریب تراشه‌های کنار گذر گردنه "نصرت آباد" مسدود شده است.

براساس این گزارش ، این محور ارتباطی تا اطلاع بعدی بر روی تردد وسایط نقلیه بسته است.

همچنین محور ارتباطی خاش به ایرانشهر به علت آبگرفتگی شدید جاده و تخریب پل "عالی در" از عصر یکشنبه مسدود شده است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس راه استان بارش شدید باران، نبود دید کافی و لغزندگی راه‌ها را از دیگر علتهای بسته شدن این محورهای ارتباطی اعلام کرده است.

بارش باران کم سابقه از جمعه گذشته تاکنون بخشهای وسیعی از استان کویری سیستان و بلوچستان را در بر گرفته است.

گزارش دیگری حاکیست : تندباد شدیدی که از حدود ساعت ‪ ۲۲‬یکشنبه شب در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان آغاز شده همچنان در این شهر در حال وزدیدن است.

به گزارش ایرنا، سرعت این تندباد که علاوه بر زاهدان در بخشهای دیگر استان نیز در حال وزیدن است به حدود ‪ ۶۰‬کیلومتر در ساعت می‌رسد.

این تندباد به دنبال ریزش باران شدید سه روز گذشته در زاهدان و با شدت یافتن بارش در عصر یکشنبه آغاز شده است.

شدت این تندباد به حدی است که در برخی مناطق باعث شکسته شدن شاخه و برگ درختان و افتادن آنتن منازل شده است.

اداره هواشناسی زاهدان علت وقوع تندباد را جابجایی و حرکت سامانه بارش زا که در سه روز گذشته بخشهای وسیعی از سیستان و بلوچستان را فرا گرفته است، اعلام کرد.

براین اساس با جابجایی این سامانه از نیمه شب دوشنبه توده هوای سرد در استان جایگزین شده و دمای در زاهدان و برخی شهرستانهای استان با افت ‪ ۱۵‬درجه‌ای در مقایسه با روز یکشنبه مواجه می‌شود.

بارش باران که در چند سال اخیر در زاهدان بی‌سابقه بوده باعث جاری شدن آب در بسیاری از مناطق این شهر و سبب اخلال در زندگی عادی مردم و رفت و آمد وسایل نقلیه شد.

آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان هم اعلام کرد، روز دوشنبه کلیه مدارس و آموزشگاه‌های این استان تعطیل است.

این سازمان در اطلاعیه‌ای علت تعطیلی مدارس را همزمانی امتحانهای دانش- آموزان با سایر مناطق کشور، آبگرفتگی معابر و سرمای شدید هوا ذکر کرد.

اداره هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز آسمان روز دوشنبه این استان را نیمه ابری با احتمال رگبار پراکنده اعلام کرد.

همچنین، ستاد حوادث غیر مترقبه استان آذربایجان غربی ادارات و واحدهای تولیدی این استان را در روز دوشنبه و تمام مراکز آموزش عالی و مدارس را در روزهای دوشنبه و سه شنبه تعطیل اعلام کرد.

این تصمیم در جلسه یکشنبه شب این ستاد که با حضور استاندار آذربایجان غربی برگزار شد اتخاذ شد و دلیل آن نیز سرما و یخبندان شدید و صرفه جویی در مصرف گار طبیعی اعلام شد.

این ستاد پیش بینی کرده است با توجه به بارش سنگین برف سرمای شدید هوا ازروز دوشنبه تا پایان هفته جاری، شبکه گاز استان با افت فشار روبرو شود.

استاندار آذربایجان غربی در این جلسه با هشدار نسبت به احتمال قطعی گاز گفت: به‌منظور پیشگیری از قطعی گاز تصمیم گرفته شد تمام مراکز آموزشی، صنعتی اعم از دولتی و خصوصی، مراکز تفریحی، ادارات دولتی تعطیل شوند رحیم قربانی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف گاز و دیگر مواد سوختی افزود: در صورتیکه وضعیت گاز به حال عادی بازنگردد تعطلیلی ادارات نیز روز سه‌شنبه تمدید خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین نیز گفت: هوای امشب شهرستان قزوین به ‪۹‬ درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد رسید .

"اسرافیل گل محمدی" یکشنبه شب در گفت وگو با ایرنا پیش بینی کرد هوای این استان روز دوشنبه نیز از امروز سردتر خواهد شد.

وی افزود : هوای استان ، فردا ابری همراه با وزش باد خواهد بود اما بارش برف نخواهیم داشت.

گل محمدی همچنین دمای فعلی هوا در شهر آوج به‌عنوان سردترین شهر استان قزوین را ‪ ۱۸‬درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد.

به دنبال بارش سنگین برف و لغزندگی جاده ها، کلیه مراکز دولتی، دانشگاهها و مدارس استان همدان نیز روز دوشنبه تعطیل اعلام شد.

معاون عمرانی استاندارهمدان گفت: با توجه به بارش برف و برودت هوا کلیه ادارات دولتی، دانشگاه‌ها و کلیه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش این استان به استثنای استانداری و بانک‌ها و مراکز امدادی، بهداشتی، درمانی و خدماتی تعطیل می‌باشند.

روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش همدان نیز در اطلاعیه اعلام کرد، به دلیل بارش برف سنگین همه مقاطع آموزشی ،مدارس این استان روز دوشنبه تعطیل است.

مراکز دانشگاهی استان همدان نیز در اطلاعیه‌ای تعطیلی این دانشگاه ها را روز دوشنبه اعلام کردند.

رییس پلیس راه همدان نیز گفت : در حال حاضر تردد در محورهای ارتباطی این استان به علت بارش سنگین برف و کولاک مشکل است.

سرهنگ "علی‌اکبر جاویدان" افزود: امکان تردد خودروها در مسیر محورهای آوج به سمت قزوین و تجرک به سمت ساوه به سختی امکان پذیر است .

وی گفت : محور همدان سنندج در گردنه همه‌کسی، محور همدان کرمانشاه در گردنه اسدآباد و محور همدان ساوه در گردنه دخان با کولاک همراه است.

رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی کشور را دارند، لازم است ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی وسایل نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی مجهز و به توصیه‌های ایمنی مامورین پلیس راه و سازمان راهداری توجه نمایند.

ضمنا پلیس راه باشماره تلفن ‪ ۱۰)۸۸۲۵۵۵۵۵‬خط) بطورشبانه روزی پاسخ گوی وضعیت راههای کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان میباشد.

کد خبر 41114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز