همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدارش در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ به مصاف آلمان رفت و ۳ بر ۲ به برتری رسید.

لیگ ملت‌های والیبال

به گزارش ایسنا، در ادامه دیدار های روز پایانی هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ تیم‌ملی ایران که شانسی برای صعود به دور نهایی نداشت از ساعت ۱۹ در سالن آزادی تهران به مصاف آلمان رفته است.

همچنین مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، محمدرضاداورزنی و فریبا محمدیان معونان وزیر ورزش نیز مهمانان ویژه این دیدار بودند.
در این‌ دیدار برای ایران سعید معروف، میلاد عبادی پور، علی شفیعی، سامان فائزی، مرتضی شریفی و صابر کاظمی به زمین رفتند و آلمان با ترکیب فروم، هیرش، ریشرت، باکسپولر، کریک و زیمرمن به مصاف ایران رفت.

  • ست نخست؛ ۲۵-۲۰ ایران

تیم ملی والیبال ایران که با همان ترکیب روز گذشته برابر بلغارستان گام به این بازی گذاشته بود در میان تشویق های پر شور ۸۰۰۰ تماشاگر حاضر در سالن توانست در ابتدا سه امتیاز متوالی بگیرد. بازی بی نقص بازیکنان ایران امان آلمانی ها را بریده بود و دو تیم در امتیاز ۸ بر ۳ به سود ایران وارد نخستین زمان استراحت فنی شدند. پس از این وقفه حریف با روی آوردن به سرویس های ریسکی و استفاده از توپ های برگشتی موفق شد فاصله را به دو امتیاز کاهش دهد تا کولاکوویچ در امتیاز ۱۰ بر ۸ زمان استراحت بگیرد و با دو دفاع روی تور بازی ۱۳ بر ۹ به سود ایران شد. برتری چهار امتیازی ایران تا زمان دوم استراحت فنی ادامه یافت.
شاگردان جیانی که مبهوت جو سنگین سالن آزادی بودند توان کاهش فاصله را نداشتند و در حالیکه بازی ۱۷ بر ۱۳ شد جیانی زمان استراحت گرفت.
هر چه به اواخر ست نخست نزدیک می شدیم برتری تیمی ایران به حریف بیشتر مشهود می شد و با سرویس هدفدار معروف و بازگشت توپ به زمین ایران نتیجه ۲۱ بر ۱۶ شد تا جیانی که برای عملکرد بهتر در دریافت دومین زمان استراحتش را نیز بگیرد اما بازهم ایران بود که اختلاف را به شش امتیاز افزایش داد.
در پایان نیز شاگردان کولاکوویچ موفق شدند ست نخست را با نتیجه ۲۵ بر۲۰ به سود ایران تمام شد.

  • ست دوم؛ ۲۳-۲۵ آلمان

در این ست بازهم در میان تشویق های کر کننده هواداران در سالن آزادی ایران توانست نخستین امتیاز را کسب کند اما بالاخره شاگردان جیانی توانستند برای نخستین بار و با یک دفاع روی تور ۲ بر ۱ از ایران پیش بیفتند. در حالیکه ایران در ست نخست ۹ امتیاز از اشتباهات حریف گرفته بود اما در ست دوم بازیکنان آلمان با کاهش اشتباهاتشان و عملکرد کاملا موفق در دفاع روی تور ۴ بر ۲ جلو افتادند. بازیکنان آلمان که گویا تازه خود را با جو سنگین آزادی وفق داده بودند برتری دو امتیازی را تا نتیجه ۸ بر ۶ حفظ کردند و حتی پس از زمان استراحت فنی در یک رالی دیدنی فاصله را بیشتر هم کردند.
در حالیکه آلمان در حمله بسیار آمار موفق داشت، عبادی پور به خط سرویس زد و با زدن سه سرویس پرقدرت و بی نقص ایران را ۱۱ بر ۱۰ از مهمان‌ پیش انداخت تا جیانی اولین زمان استراحتش را بگیرد.
هرچند ایران در دومین زمان استراحت فنی ۱۶ بر ۱۴ پیش بود اما بازیکنان آلمان با استفاده از اشتباهات ایران بازی را به تساوی کشاندند. با نزدیک شدن به لحظات حساس و پایانی ست دوم شاگردان جیانی موفق شدند با شناسایی مهاجمان ایران نتیجه را ۲۰ بر ۱۸ به سودشان تغییر دهند.
برتری مهمان زیاد دوام نداشت و ایران با آبشار شفیعی در توپ برگشتی بازی را در امتیاز ۲۰ به تساوی کشاند اما آلمان ها که نمی خواستند به این راحتی نبرد برای کسب عنوان نهم را به ایران ببازند با اشتباه مهاجم ایران در فرستادن توپ به بیرون بازهم ۲۲ بر ۲۰ پیش افتادند تا در آستانه برد در ست قرار گیرند و حتی سرویس دیدنی کاظمی و ویدئو چک نیز نتوانست ایران را به امتیازات آلمان برساند. در پایان نیز آلمان موفق شد در ست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی برسد تا در مجموع حساب کار یک بر یک شود.

  • ست سوم؛ ۲۵-۲۲ ایران

همانند دو ست گذشته ایران موفق شد اولین امتیاز بازی را بگیرد و با اشتباه جیانی در درخواست ویدئو چک ایران دو بر صفر پیش افتاد. در ادامه معروف با تک دفاعی بی نقص ایران را ۷ بر ۳ پیش انداخت و در حالی که تماشاگران سر از پا نمی شناختند دو تیم در امتیاز ۸ بر ۳ به سود ایران وارد زمان استراحت فنی اول شدند و پس از این وقفه باز هم با جاخالی حریف که به بیرون رفت اختلاف به شش امتیاز افزایش یافت.
در اواسط ست دوم در یک رالی طولانی و پس از توپ گیری فوق العاده معروف در چند رفت و برگشت حساب کار ۱۱ بر ۵ به سود ایران شد.
بازیکنان ایران که می دانستند در صورت باخت در دو ست به آلمان نمی توانند به رده نهم صعود کنند دست به آب و آتش زدند با عملکرد موفق شریفی در حمله و مجرد در دفاع روی تور ۱۵ بر ۸ پیش افتادند تا در آستانه پیروزی در این ست قرار گیرند.
شاگردان جیانی که اسیر تشویق های بی امان تماشاگران شده بودند تا اوخر ست دوم نتوانستند به ایران نزدیک شوند تا بازی با نتیجه ۱۹ بر ۱۴ در جریان باشد. پس از آنکه آلمان دو امتیاز متوالی گرفت کولاکوویچ زمان استراحت درخواست کرد. با روی آوردن آلمان به سرویس های ریسکی درصد اشتباهاتشان نیز بیشتر شد اما با ضعف مهاجمان ایران در حمله حریف فاصله را کاهش داد و کولاکووبچ مجبور شد دو زمام استراحت بگیرد اما در پایان ایران با پیروزی ۲۵ بر ۲۲ در ست سوم در مجموع دو بر یک از مهمانش پیش افتاد.
والیبالیست های ایران در دو بازی قبلی در تهران به ترتیب برابر کره جنوبی و بلغارستات به پیروزی رسیده بودند.
همچنین در حساسترین بازی و برای تعیین‌ تیم نخست از ساعت ۲۰ روسیه رو در روی فرانسه قرار می گیرد و در آخرین دیدار هم که از ساعت ۲۳ آغاز می شود دو تیم‌ ایتالیا و آمریکا در دیداری تشریفاتی به مصاف هم‌ می روند.

  • ست چهارم؛ ۲۲-۲۵ آلمان

کولاکوویچ و شاگردانش که می دانستند برای ایستادن در رده نهم محکوم به پیروزی در این ست هستند اولین امتیاز را گرفتند اما آلمان که تنها راه غلبه بر ایران را در زدن سرویس های ریسکی می دید نتیجه را دو بر یک به سودش تغییر داد. برتری شاگردان جیانی زیاد طول نکشید و بازی در امتیاز شش مساوی شد. با شناسایی مهاجمان ایران، حریف که تنها به یک ست دیگر برای تثبیت جایگاه نهم‌ نیاز داشت ۱۰ بر ۸ پیش افتاد اما با جاخالی معروف و توپ گیری در انتهای زمین بازهم‌ بازی در امتیاز ۱۳ به تساوی رسید.
در زمان استراحت فنی دوم شاگردان جیانی توانستند فاصله را به دو امتیاز افزایش دهند. بلافاصله پس از آنکه نتیجه ۱۷ بر ۱۴ به سود آلمان شد کولاکوویچ زمان استراحت گرفت. پس از این وقفه، با حمایت پرشور هواداران و زدن سرویس های ریسکی ایران سه امتیاز پشت سر هم گرفت و بازی را در امتیاز ۱۸ به تساوی کشاند تا این بار جیانی زمان استراحت بگیرد.
این بار نوبت آلمان بود که پس از زمان استراحت دو امتیاز بگیرد تا در لحظات حساس پایانی ۲۰ بر ۱۸ جلو بیفتد تا کولاکوویچ زمان استراحت بگیرد اما پس از بازگشت به زمین آلمان فاصله را به سه امتیاز افزایش داد. تماشاگران ایرانی هر چه در توان داشتند گذاشتند و با دریافت های انتهای زمین اختلاف در امتیاز ۲۳ بر ۲۲ به حداقل کاهش یابد اما سرویس های ریسکی حریف جواب داد تا آلمان ضمن پیروزی ۲۵ بر ۲۲ حساب کار را دو بر دو کند و همچنین جایگاهش در رده نهم را حتی در صورت شکست برابر ایران تثبیت کند.

  • ست پنجم؛ ۱۵-۱۱ ایران

با توجه به قطعی شدن قرار گرفتن ایران در جایگاه دهم به دلیل باخت در دو ست به آلمان بازیکنان ایران دیگر استرس ست های قبل را نداشتند و موفق شدند در همان ابتدا با سرویس های کم اشتباه و موفقیت در حمله ۴ بر ۲ پیش افتد. تماشاگران که همگی ایستاده بازی را تماشا می کردند با سوت هایشان کار رابرای حریف بسیار سخت کردند تا ایران با استفاده از توپ های برگشتی فاصله سه امتیازی ایجاد کند و دو تیم در امتیاز ۸ بر ۵ جایشان را عوض کنند. مس از بازگشت به زمین المان که با تثبیت جایگاهش در رده نهم زیاد به آب و آتش نمی زد ۱۰ بر ۶ عقب افتاد تا ایران در آستانه کسب سومین پیروزی متوالیش در هفته پایانی قرار بگیرد. در حالیکه کم مانده بود در غفلت بازیکنات ایران حریف سخت کوش فاصله را به حداقل برساند ایران با دفاع روی تو ۱۳ بر ۹ پیش افتاد و در پایان این ایران بود که موفق شد در ست پنجم با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ به پیروزی برسد تا در مجموع سه بر دو برنده بازی شود.

کد خبر 408871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha