فائقه راغی -خبرنگار:این روزها دفتر امام جمعه اهل سنت ایرانشهر شلوغ‌تر از هر وقت دیگر است. افشای ماجرای هولناک آزار و اذیت چندین دختر ایرانشهری در خطبه‌های نماز عید فطر ایرانشهر توسط مولوی طیب ملازهی، حالا او را در کانون اخبار قرار داده است.

مولانا ملازهی

وی در گفت‌وگویی اختصاصی با همشهری جزئیات بیشتری از این حادثه را بازگو کرد.

  • شما چطور از ماجرای تجاوز به چند دختر ایرانشهری مطلع شدید؟

یک روز پیش از عید فطر، قبل از اینکه به عیدگاه شهر بروم چند نفر از اهالی شهر سراغم آمدند و گفتند کار مهمی دارند. آنها خیلی نگران بودند. یکی از آنها گفت برای دختر‌ش اتفاق بدی افتاده است. او ادعا کرد دختر‌ش توسط افراد ناشناسی ربوده شده و به او تجاوز شده است؛ اما از ترس آبرویش تاکنون سکوت کرده اما دختر‌ش در این حادثه آسیب زیادی دیده و قربانی شده است.

او از من خواست روز عید فطر این ماجرا را از تریبون عمومی اعلام کنم تا مسئولان از آنچه اتفاق افتاده با خبر شوند. چون دختر او دختر خودمان حساب می‌شود من هم این کار را انجام دادم.

  • چند نفر از مسئولان شهرستان ماجرای تجاوز را تأیید کرده‌اند اما هیچ کدام 41قربانی را تأیید نمی‌کنند. شما چطور متوجه شدید که قربانیان 41نفر هستند؟

خانواده قربانیان که با من صحبت می‌کردند گفتند مأموران به آنها گفته‌اند که شما شاکی چهل و یکم هستید و قبل از شما خانواده 40دختر دیگر هم شکایت کرده‌اند. بر همین اساس معلوم شد که قربانیان 41نفر هستند.

  • جناب مولوی ملازهی اگر ممکن است جزئیات بیشتری را از آنچه که اتفاق افتاده بازگو کنید.

من در خطبه‌های عید فطر هم اعلام کردم که افرادی که این اتفاق تلخ برای‌شان افتاده فرزندان ما و شما هستند. من حرفی نمی‌زنم که کسی سرافکنده شود. به همین دلیل نمی‌توانم جزئیات این حادثه را بازگو کنم و یا اینکه از کسی اسمی ببرم. چنین اتفاق‌هایی در ماه‌های دیگر هم اگر بیفتد، ناپسند و زشت است چه برسد به‌ماه مبارک رمضان که همه در حال عبادت و راز و نیاز هستند. امیدوارم این موضوع از سوی پلیس با جدیت پیگیری شود.

  • ایرانشهر منطقه‌ای مذهبی است و وقوع چنین حوادثی در این شهر کم‌سابقه است. به‌نظر شما علت اصلی وقوع این حادثه چیست؟

برخی گفته‌اند که ممکن است این ماجرا به‌خاطر بدحجابی و مسائلی از این دست باشد که من این موضوع را قبول ندارم. به‌نظرم سست‌شدن بنیان‌های اخلاقی در بین برخی افراد علت این حادثه است. فردی که دستگیر شده سرمایه‌دار است و وضعیت مالی خوبی دارد.

افرادی که هم زر دارند و هم زور دست به چنین کاری زده‌اند. از سوی دیگر چون ایرانشهر در مرکز جغرافیایی سیستان و بلوچستان قرار دارد افراد زیادی به اینجا مهاجرت می‌کنند و همین موضوع باعث شده که متوجه نباشیم که چه افرادی در کنارمان زندگی می‌کنند.

  • افرادی که شما از آنها به‌عنوان قربانیان تجاوز یاد کرده‌اید، علاوه بر حمایت‌های قضایی به حمایت‌های روانی و اجتماعی نیز نیاز دارند. چطور می‌خواهید از آنها حمایت کنید؟

ما از مسئولان منطقه خواسته‌ایم. بزرگان و طایفه‌ها هم باید پای کار بیایند و از افراد آسیب‌دیده حمایت‌های اجتماعی و روانی شده تا از آلام آنها کاسته شود.

کد خبر 408340

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha