همشهری‌آنلاین: مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت که اکنون در مدارس با نسل دختران دهه هشتادی روبه‌رو هستیم و یک گسست نسلی بین نسل دانش‌آموزان حاضر در مدرسه و تصمیم‌گیرندگان و سیاست‌گذاران به وجود آمده است.

فرحناز مینایی پور،مدیرکل امور زنان آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، برنامه‌های ویژه آموزش و پرورش برای دختران دانش آموز را تشریح و اظهار کرد: قصد داریم امسال یک مطالعه عمیق روی دختران داشته و یک آسیب‌شناسی در حوزه دختران انجام دهیم.

فرحناز مينايي‌پور افزود: سعی می‌کنیم امکان یک گفت‌وگوی بین نسلی را فراهم کنیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حضور متخصصان رشته حقوق، جامعه‌شناسی، مطالعات زنان و ... دراین برنامه گفت: جلسه‌هايی را با حضور دختران دانش‌آموز و متخصصان اجتماعی برگزار می‌کنیم. قرار است دختران خواسته‌ها و مطالباتشان را در این جلسه‌ها بیان کنند. همچنین با اولیای دختران گفت‌وگوهایی را ترتیب خواهیم داد تا در نهایت به یک برنامه مطالعاتی واقع‌بینانه برسیم که بتوانیم در اختیار دانشگاه‌ها و مراجع تصمیم‌گیر بگذاریم و به فرآیند تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در حوزه دختران کمک کنیم.

مینایی‌پور ادامه داد: پس از برگزاری جلسه‌هاي کارشناسی در نهایت همایشی تحت عنوان «دختران امروز، نیازها و چالش‌ها» را برگزار می‌کنیم و از مقاله‌هاي رسیده نیز استفاده خواهیم کرد. تصور می‌کنم با انجام این گفت‌وگوها و احصای نیازهای دختران نسل جدید بتوانیم یک طرح مطالعاتی بنیادین علمی را به سرانجام برسانیم و در واقع تولید علم کنیم.

او افزود: در حوزه زنان کارهای مطالعاتی خوبی انجام شده اما در حوزه دختران کم کار شده است. دختران دهه ۸۰ دنیای کاملا متفاوت با ما دارند و کسی به دنیای آن‌ها نپرداخته است. ما دهه پنجاهی‌ها از دور برای دختران دهه هشتادی تصمیم می‌گیریم در حالی که واقعا همه نیازهای آنها را نمی‌شناسیم.

کد خبر 408267

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha