همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت آلمانی آدیداس گفت: شرکت‌های تجهیزات ورزشی باید بدانند که تجارت آنها در حوزه ورزش بوده و سیاست در آن جایی ندارد و تیم فوتبال ایران تحت حمایت ماست. نایک پیش‌تر اعلام کرده بود به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند از تیم ایران حمایت کند.

آدیداس تیم ملی

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی راشا تودی امروز (یکشنبه 27 خرداد) به نقل از "کاسپر رورستد" نوشت: برای آدیداس مهم است که از ورود مستقیم به سیاست خودداری کند و در واقع معتقدم کشاندن پای شرکت‌های ورزشی به این مبحث اقدامی کاملا اشتباه است.

وی در مورد تیم ملی ایران تصریح کرد که این تیم یکی از 12 تیم تحت حمایت و اسپانسرینگ آدیداس است؛ حقیقتی که با اقدام شرکت نایک مبنی بر عدم فراهم آوردن تجهیزات ورزشی برای بازیکنان این تیم به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تنش های موجود در توافق هسته‌ای با این کشور؛ کاملا در تناقض است.

رورستر خاطرنشان کرد: ما برای تیم ملی ایران تجهیزات فراهم می‌کنیم؛ چرا که ایرانی‌ها عاشق فوتبال هستند و در نهایت امر ما به طور کلی به ورزش معتقدیم و می‌دانیم که از طریق ورزش می‌توانیم زندگی انسان‌ها را در مسیر مثبت تغییر دهیم. با این تفاسیر، فرض کنید که ما یک اهرم سیاسی هستیم؛ در این صورت چگونه می‌توانیم به این هدف دست پیدا کنیم.

مدیرعامل دانمارکی آدیداس تاکید کرد: جام جهانی جایگاه ارزشمندی برای ترقی و پیشرفت ماست و از این رو انتخاب تیم‌ها و بازیکنان مناسب برای ما بسیار حائز اهمیت است.

اظهارات مسئولان شرکت آدیداس درحالی است که شرکت آمریکایی نایک اعلام کرد که به علت "تحریم‌های آمریکا" از دادن کفش ورزشی به تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران معذور است.

اعلام ناگهانی شرکت در شرایطی است که در جام جهانی سال 2014 و در حالی که همین تحریم‌های امروز علیه ایران اعمال می‌شد، فوتبالیست‌های ایرانی توانسته بودند با کفش‌های نایک وارد زمین شوند.

سرمربی پرتقالی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به این اقدام نایک گفت ورزشکاران به تجهیزات ورزشی خود عادت می‌کنند و این درست نیست که یک هفته مانده به چنین مسابقه مهمی، این تجهیزات را عوض کرد.

کد خبر 408207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha