چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

این دسر ژله‌ای را می‌توان با استفاده از یکی از انواع میوه‌های موجود در هر فصل و آب آن تهیه کرد.

دسر

به عنوان مثال، میوه انتخابی در فصل پاییز می‌تواند انار باشد. دانه‌های انار فرم زیبایی را در این دسر ژله‌ای شفاف ایجاد می‌کنند.

مواد لازم:

  • آب انار، 3 لیوان
  • میوه انار، یک عدد متوسط
  • آرد سیب‌زمینی، 100 گرم
  • شکر، 100 تا 200 گرم

توضیح: میزان شکر مورد نیاز، بستگی به ترشی یا شیرینی انار آبگیری شده دارد.

طرز تهیه:

1 ـ ابتدا آب انار را صاف کرده و کنار بگذارید. انار را نیز دان کرده و در کاسه کوچکی بریزید.

2 ـ کاسه بزرگی آماده کنید و آرد سیب‌زمینی را در آن بریزید؛ سپس کم‌کم مقدار 2 لیوان آب سرد را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا گلوله گلوله نشود. حالا این خمیر را از داخل صافی فلزی عبور داده و پس از آن روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و مرتب هم بزنید تا خمیر بپزد. معمولا مدت زمان لازم جهت پخت این خمیر حدود 20دقیقه است.

3 ـ بعد از این مرحله ـ همین‌طور که کاسه حاوی خمیر روی اجاق گاز قرار دارد ـ آب انار را اضافه کرده و به هم‌زدن ادامه دهید. پس از اینکه مواد خوب با هم مخلوط شد، شکر را اضافه کنید. حالا زمان چشیدن است.

در صورت ترش بودن، مقداری شکر به آن اضافه کنید. سپس هم‌زدن را تا زمانی ادامه دهید که مخلوط به لحاظ غلظت شبیه به فرنی شود. زمان لازم برای هم زدن حدود نیم ساعت است.

پس از طی این مدت، شعله اجاق گاز را خاموش کنید. حالا دسر آماده است. کافی است آن را در ظرف موردنظر بریزید و دانه‌های انار را به آن اضافه کنید. سپس ظرف را داخل یخچال بگذارید تا ببندد. معمولا برای این منظور 3ساعت زمان نیاز است.

کد خبر 40783
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز