تحقیقات برای دستگیری کارمند قلابی دادگستری که با جعل اسناد و مدارک دولتی دست به کلاهبرداری می‌زد به کشف درگاه مخفی در خانه‌اش و پیدا شدن عتیقه‌های ۲۰میلیاردتومانی منجر شد.

عتیقه

به گزارش همشهری، چند روز پیش فردی به اداره پلیس شرق استان تهران رفت و گفت در دام یک جاعل حرفه‌ای گرفتار شده است. به گفته این شاکی، متهم جاعل با گرفتن مبلغ هنگفتی قرار بود چندین اسناد جعلی را که شامل شناسنامه و مدارک دیگر بود تهیه کند اما زیر قولش زده بود.

با اعلام این شکایت، موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت قرار گرفت و مشخص شد که فرد جاعل خود را کارمند دادگستری جا زده، با جعل اسناد و مدارک دولتی و قضایی، نقشه‌های مجرمانه خود را پیش برده و پول زیادی به جیب زده است. تحقیقات در این خصوص آغاز شد و مأموران در نهایت با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی محل فعالیت این کارمند قلابی دادگستری شدند.

سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی شرق استان تهران در این خصوص گفت: متهم که فردی حرفه‌ای بود و هیچ‌گونه اثری از خود باقی نمی‌گذاشت، با تیزهوشی پلیس در یک قرار صوری، خود را در محاصره مأموران دید‎.‎ سردار ناظری در ادامه گفت: پلیس در بازرسی از محل فعالیت این فرد، موفق به کشف ده‌ها عدد سربرگ، مهر ادارات، دادسراها و اوراق هویتی جعلی شد.

بررسی‌ها حکایت از این داشت که این جاعل به بهانه تهیه شناسنامه، پاسپورت و مدارک تحصیلی جعلی، دست به کلاهبرداری از طعمه‌هایش زده است. اما این پایان ماجرا نبود چرا که مأموران در بازرسی از مخفیگاه وی (خانه ویلایی در ورامین) متوجه یک درگاه مخفی شدند و وقتی پا در آنجا گذاشتند با انبوهی عتیقه روبه‌رو شدند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران تصریح کرد:بیش از 35قلم اشیای عتیقه با قدمت 3هزار ساله (برابر نظریه کارشناس اداره میراث فرهنگی)، به ارزش 200میلیارد ریال کشف شد. به گفته سردار ناظری، ‌علاوه بر اینها 2قبضه اسلحه و ده‌ها عدد فشنگ جنگی و شکاری، در مخفیگاه جاعل حرفه‌ای کشف شد. ‎ سردار ناظری ادامه داد: متهم برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار قاضی پرونده قرار گرفت. ‎

کد خبر 405256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha