همشهری آنلاین: سالی که گذشت بیش از دو میلیون و ۲۱۴ هزار و ۷۳۰ نفر مجوز رانندگی با وسیله نقلیه را به دست آوردند و نوگواهینامه شدند؛ تعدادی از آنها افرادی هستند که با حذف شرط تعیین تکلیف سربازی برای دریافت گواهینامه رانندگی، توانستند مجوز رانندگی دریافت کنند که البته تعدادشان در مقایسه با سال۹۵، افزایشی ۳۲ درصدی داشت.

راهور جاده

ایسنا نوشت: سرهنگ عین‌الله‌جهانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا درباره افرادی که درسال ۹۶ گواهینامه رانندگی دریافت کرده‌اند، گفت: برابر قانون یکسری محدودیت برای افرادی که به تازگی گواهینامه دریافت کرده و اصطلاحا نوگواهینامه هستند وجود دارد، از جمله اینکه این افراد به مدت یکسال از زمان اخذ گواهینامه از ساعت ۲۴ تا پنج صبح اجازه و حق رانندگی ندارند و علاوه بر آن خارج از شهر ها هم تا یکسال نباید رانندگی کنند؛ مگر مسیر بین بزرگراهی با حداکثر ۲۵ کیلومتر فاصله از آن شهر .

جهانی با تاکید براینکه افرادی که کمتر از یکسال از دریافت گواهینامه‌شان می‌گذرد حق ندارند در سفرها پشت فرمان خودرو قرار بگیرند، گفت:‌در صورتیکه ماموران پلیس راهور متوجه این موضوع شوند، نسبت به متوقف کردن خودرو و اعزام راننده برای بازآموزی رانندگی اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این محدودیت تنها مربوط به ایام نوروز نیست، گفت: اما با توجه به اینکه همه‌ساله در ایام نوروز شاهد بیشترین حجم سفر با وسایل نقلیه هستیم، از این رو لازم است این مساله نیز مورد توجه قرار بگیرد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: از سوی دیگر امسال با حذف شرط سربازی برای دریافت گواهینامه تعداد دارندگان گواهینامه رانندگی نیز نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است.

به گفته جهانی این محدودیت تنها برای افرادی است که گواهینامه جدید را برای نخستین بار دریافت کرده‌اند و آن دسته از افرادی که گواهینامه‌شان را تمدید کرده‌اند شامل چنین محدودیتی نمی‌شوند.

کد خبر 401311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha