نخستین جلسه صلح و سازش در پرونده رپر معروف که متهم به قتل ناپدری‌اش است در دادسرای جنایی تهران تشکیل شد اما اولیای دم حاضر به گذشت نشدند و باردیگر درخواست قصاص کردند.

متهم

به گزارش همشهری، رپر معروف که حمید نام دارد 24مرداد امسال با ناپدری 66ساله‌اش به نام هوشنگ درگیر شد که چند روز پس از این درگیری مرد سالخورده جان باخت. متهم پس از دستگیری گفت، درگیری را قبول دارد اما قتل را نه. او درباره حادثه گفت: آن روز برادر بزرگم که در آمریکا زندگی می‌کند با من تماس گرفت و گفت به او خبر رسیده که حاج‌آقا (مقتول) با مادرم درگیر شده و او را کتک زده است. بعد از آن به خانه مادرم رفتم که مقتول با تندی با من حرف زد و باعث عصبانیتم شد.

من هم یک گلدان برداشتم و به دیوار کوبیدم تا او را بترسانم. بعد به سمتش رفتم و ضربه‌ای به‌صورتش زدم تا اینکه همسایه‌ها باشنیدن صدای دعوا به مقابل خانه ما آمدند و دعوا خاتمه یافت. وی در ادامه گفت: آن روز از خانه خارج شدم اما گویا 2ساعت بعد ناپدری‌ام دچار حالت تهوع و به بیمارستان منتقل شده بود.

او 4روز در بیمارستان بستری بود و در نهایت روز 28مرداد‌ماه جان باخت. پس از اظهارات متهم، قاضی سیدسجاد منافی‌آذر، بازپرس جنایی پایتخت وی را به زندان فرستاد و از سوی دیگر پرونده به پزشکی قانونی ارسال شد تا متخصصان علت قطعی مرگ متوفی را اعلام کنند. آنها درنظریه خود عنوان کردند که قربانی به‌دلیل خونریزی و آسیب مغزی بر اثر اصابت جسم سخت به سرش جانش را از دست داده است.

به این ترتیب خواننده معروف در برابر اتهام قتل عمدی قرار گرفت و اولیای دم (فرزندان متوفی) برای متهم درخواست قصاص کردند. حمید اما وقتی متوجه شد که در برابر اتهام قتل قرار گرفته به‌نظریه پزشکی قانونی اعتراض کرد و گفت: من نقشی در مرگ قربانی نداشتم و به‌‌هیچ‌ عنوان ضربه‌ای به سر او نزدم و اصلا قصد کشتن وی را نداشتم. من فقط می‌خواستم او را بترسانم که مادرم را مورد ضرب‌وشتم قرار ندهد و احتمال می‌دهم سر او هنگام کشمکش با من به دیوار یا کمد کنار مبل خورده است.
با اعتراض متهم، پرونده به کمیسیون پزشکی قانونی ارجاع شد تا باردیگر علت مرگ متوفی بررسی شود. پس از بررسی دوباره مشخص شد که علت مرگ همان خونریزی و آسیب مغزی بر اثر اصابت جسم سخت بوده است.

  • تلاش برای بخشش

در این شرایط هفته گذشته، با دستور قاضی شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران ‌جلسه صلح و سازش با حضور اولیای دم، ‌متهم و خانواده‌اش برگزار شد. تیم صلح و سازش تلاش خود را برای جلب رضایت از اولیای دم شروع کردند اما نتیجه‌ای حاصل نشد. در این جلسه یکی از پسران قربانی به نمایندگی از خواهر و برادرش حضور داشت.

او با شکایت از خواننده معروف خواستار قصاص وی شد و گفت این تنها نظر خودش نیست بلکه خواهر و برادرش هم درخواستشان قصاص است. در ادامه جلسه، مادر حمید عنوان کرد که حاضر است همه دارایی‌اش را بدهد تا آنها در آستانه نوروز و سال جدید، پسرش را ببخشند و اعلام رضایت کنند اما پسر مقتول نپذیرفت.به این ترتیب، پس از پایان جلسه صلح و سازش متهم به زندان منتقل شد و چنانچه تحقیقات در پرونده کامل شود ‌بازپرس پرونده به‌زودی کیفرخواست متهم را صادر خواهد کرد.

کد خبر 401241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha