شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: با عرضه‌ی گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس، رقابت بین اپل و سامسونگ وارد مرحله‌ی جدیدی شده است.

طز

این دو گوشی به غیر از اینکه از آیفون ۱۰ ارزان‌تر هستند، در مقایسه با این گوشی از مزایای دیگری هم بهره می‌برند. از بین این موارد مثلا می‌توانیم به دوربین جدید، امکانات متنوع واقعیت مجازی اشاره کنیم. با توجه به این موضوع، در ادامه ۱۰ دلیل برتری گلکسی اس ۹ نسبت به آیفون ۱۰ را بیان می‌کنیم.

  • عملکرد بهتر دوربین در محیط‌های کم‌نور

دوربین گوشی‌های اس ۹ و اس ۹ پلاس از دیافراگم متغیر بهره می‌برند و با توجه به این مشخصه، گشودگی لنز این دوربین‌ها را می‌توان تا F/1.5 باز کرد. این عدد را با گشودگی دیافراگم f/1.8 لنز اصلی آیفون ۱۰ مقایسه کنید.

سنسور دوربین اس ۹ در مقایسه با اس ۸ ۲۸ درصد نور بیشتری را دریافت می‌کند و این دریافت نور بیشتر موجب بهبود عملکرد دوربین در محیط‌های کم‌نور می‌شود. علاوه بر این، سنسور دوربین گوشی‌های اس ۹ و اس ۹ پلاس از حافظه‌ی اختصاصی بهره می‌برد که با ترکیب عکس‌های متنوع می‌تواند جزئیات عکس را افزایش و نویزها را کاهش دهد.

  • قیمت بسیار ارزان‌تر

گلکسی اس ۹ پلاس با قیمت ۸۴۰ دلار به فروش می‌رسد و این در حالی است که قیمت پایه‌ی آیفون ۱۰ ۹۹۹ دلار است. این یعنی با پرداخت ۱۶۰ دلار پول کمتر می‌توانید به جای خرید یک گوشی ۵.۸ اینچی، یک گوشی ۶.۲ اینچی بخرید.

اگر هم به دنبال یک گوشی هم‌اندازه‌ی آیفون ۱۰ هستید و نیازی به دوربین دوگانه هم ندارید، با پرداخت ۷۴۰ دلار خرید گوشی گلکسی اس ۹ امکان‌پذیر می‌شود.

  • فیلمبرداری در حالت آهسته بهتر

اگر بخواهیم میزان این بهتر بودن را با عدد بیان کنیم، فیلمبرداری اسلوموشن گلکسی اس ۹ ۴ برابر بهتر از آیفون ۱۰ است. گوشی‌های اس ۹ قادر به ضبط ویدیوهای اسلوموشن با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن ۷۲۰p هستند، اما آیفون ۱۰ چه در رزولوشن ۷۲۰p و چه در رزولوشن ۱۰۸۰p، قادر به ضبط ویدیوهای اسلوموشن با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه است.

اما از این مهم‌تر، اس ۹ از قابلیتی بهره می‌برد که تحرک ایجاد شده در صحنه را شناسایی می‌کند و می‌تواند به‌طور خودکار فیلمبرداری اسلوموشن را آغاز کند.

  • پشتیبانی از کارت حافظه

با وجود اینکه چنین نکته‌ای بارها و بارها در مورد تمام گوشی‌های آیفون تکرار شده، اما از آنجایی که موضوع مهمی محسوب می‌شود، در چنین مقایسه‌هایی معمولا این نکته مورد توجه قرار می‌گیرد.

اختلاف قیمت آیفون ۱۰ ۶۴ گیگابایتی با مدل ۲۵۶ گیگابایتی، ۱۵۰ دلار است. این اختلاف قیمت چندان کم نیست اما از آن طرف گلکسی اس ۹ از کارت حافظه‌ی ۴۰۰ گیگابایتی هم پشتیبانی می‌کند و در صورت اتمام حافظه‌ی داخلی این گوشی‌ها، با پرداخت مبلغ نه‌چندان زیادی می‌توانید حافظه‌ی گوشی را افزایش دهید.

  • طراحی شیک‌تر و فقدان بریدگی

مبحث طراحی تا حد زیادی یک موضوع سلیقه‌ای محسوب می‌شود. به‌عنوان مثال بریدگی آیفون ۱۰ برای خیلی از کاربران آزاردهنده محسوب نمی‌شود، اما این بریدگی به‌خصوص در هنگام استفاده از اپلیکیشن‌هایی که پس‌زمینه‌ی سفید دارند، تا حد زیادی به چشم می‌آید. یکی دیگر از مواردی که برخی از کاربران آزاردهنده بوده این است که درصد باتری در کنار این بریدگی به نمایش درنمی‌آید و کاربران برای مشاهده‌ی این درصد ناچار به انجام سوایپ به سمت پایین هستند.

علاوه بر این، گلکسی اس ۹ با رنگ‌های متنوعی عرضه شده و خریداران از بین رنگ‌های مشکی، آبی و ارغوانی می‌توانند انتخاب کنند. اما آیفون ۱۰ تنها در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای عرضه شده است.

  • جک هدفون

این هم یکی دیگر از مواردی است که همچنان طرفداران پروپاقرص زیادی دارد. بسیاری از کاربران به استفاده از هدفون‌های بی‌سیم روی آورده‌اند ولی از آن طرف بسیاری از کاربران استفاده از هدفون‌های سیم‌دار را ترجیح می‌دهند.

در روزگاری که شرکت‌های سازنده به سمت حذف جک هدفون حرکت می‌کنند، نسل جدید گوشی‌های سامسونگ همچنان از جک هدفون بهره می‌برند.

  • امکانات بیشتر واقعیت افزوده

هرچند در اپ استور اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده‌ی زیادی ارائه شده است، اما گلکسی اس ۹ یا اس ۹ پلاس به‌صورت پیش‌فرض از امکانات واقعیت افزوده‌ی زیادی بهره می‌برند.

به‌عنوان مثال، برای ترجمه‌ی محتوای منوها، تابلوها یا دیگر موارد، می‌توانید از بیکسبی ویژن استفاده کنید. از دیگر امکانات هم باید به آرایش مجازی اشاره کنیم که به کاربران اجازه می‌دهد آرایش‌های مختلف را بر صورت خود اعمال کنند. البته در این زمینه به AR Emoji اشاره نمی‌کنیم چون در مقایسه با انیموجی حرف زیادی برای گفتن ندارد.

  • شارژ سریع بدون هزینه‌ی بیشتر

این یکی از مواردی است که چندان مورد توجه قرار نگرفته است. هرچند آیفون ۱۰ در عرض ۳۰ دقیقه می‌تواند شارژ باتری‌اش را به ۵۰ درصد برساند، اما برای انجام این کار به یک شارژر ۲۹ واتی USB-C و یک رابط USB-C به لایتنینگ نیاز دارید که چندان هم ارزان‌قیمت نیستند.

اما آداپتور موجود در جعبه‌ی گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس، قادر به انجام شارژ سریع است، بدون اینکه نیازی به صرف هزینه‌ی بیشتری داشته باشید.

  • استفاده از گوشی به‌عنوان یک مینی کامپیوتر

کاربران با استفاده از داک Pad DeX می‌توانند گلکسی اس ۹ یا اس ۹ پلاس خود را به مانیتور وصل کنند و از گوشی خود به‌عنوان یک کامپیوتر اندرویدی استفاده کنند. این داک از صفحه‌کلید و ماوس هم پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، از نمایشگر گوشی هم می‌توان به‌عنوان تاچ‌پد استفاده کرد.

  • امکانات چندوظیفگی

هرچند اپل امکانات «چندوظیفگی» (multitasking) را برای نسخه‌ی آیپد iOS 11 به ارمغان آورده است، اما آیفون از چنین امکاناتی بهره نمی‌برد. این در حالی است که گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس از امکانات چندوظیفگی گسترده‌ای بهره می‌برند.

با استفاده از این گوشی‌ها می‌توان دو اپلیکیشن را در کنار یکدیگر اجرا کرد. علاوه بر این، به لطف مشخصه‌ی App Pair که گلکسی نوت ۸ آن را به ارمغان آورد، کاربران فقط با یک ضربه می‌توانند دو اپلیکیشن را به‌صورت همزمان اجرا کنند.

 

کد خبر 400472

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha