همشهری آنلاین: بیش از ۴۰ شبه نظامی حشد شعبی در حویجه، توسط داعش کشته و ربوده شدند که در واکنش به آن ارتش عراق تجهیزات نظامی زیادی را برای مقابله با داعش به جنوب غرب کرکوک اعزام کرد..

حشد‌الشعبی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آلمان، يك‌شنه شب ( 29 بهمن) 27 تن از نیروهای حشد الشعبی عراق در منطقه حویجه توسط بازماندگان داعش ربوده شده‌ و 15 تن دیگر از این نیروها نیز از پای درآمدند. ارتش عراق هم در واکنش به این موضوع نیروهای نظامی زیادی به منطقه فرستاده است و پیش‌بینی می‌شود از امروز عملیات گسترده‌ای را برای سرکوب عوامل داعش آغاز کند.

شب گذشته به دنبال یک گزاش دروغین از طرف یکی از شهروندان در منطقه «‌السعدونیه»‌ در حویجه مبنی بر وجود یک انبار سلاح داعش در این منطقه، نیروهای حشد الشعبی عراق به این منطقه رفتند که در کمین نیروهای داعشی گرفتار شده و 15 تن از آنها کشته شدند. 27 تن دیگر از این نیروها توسط داعش ربوده شده‌اند و هنوز مشخص نیست که به کجا انتقال داده شده‌اند.

به دنبال این عملیات گروه تروریستی داعش، مقامات عراق امروز تعداد قابل توجهی از نیروهای تحت فرمان دستگاه مبارزه با تروریسم، پلیس فدرال و حشد الشعبی را به این منطقه اعزام کردند.

نیروهای عراقی چند ماه پیش کنترل آخرین پایگاه داعش در حویجه در شمال عراق را به دست گرفته بودند اما با توجه به بافت جمعیتی منطقه و نیز شرایط جغرافیایی آن به نظر می‌رسد بقایای داعش توانسته‌اند به خوبی ساختار خودر را بار دیگر سازماندهی کنند.

کد خبر 398811

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha