همشهری آنلاین: هفتمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین و نخستین جشنواره رادیویی آواها و نواهای پهلوانی برگزار شد.

Cups

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌هاي پهلوانی و زورخانه‌ای، در این دوره از جشنواره، 62 مرشد نوجوان، جوان، بزرگسال از 17 استان برای کسب عنوان برتر و دست‌یابی به تندیس‌های زرین، سیمین و دیپلم افتخار با یکدیگر پیکار داشتند که نتایج زیر به دست آمد:

در رده سنی جوانان تنها حامد امینی از استان قزوین موفق به کسب دیپلم افتخار شد.

در رده سنی بزرگسالان (19 تا 30 سال) مرتضی شهری از خراسان رضوی (سردم زرین)، محمدرضا حسن‌پور از خراسان جنوبی (سردم سیمین)، سید پوریا توانگر از مرکزی (دیپلم افتخار)، سیدعلی توانگر از مرکزی (دیپلم افتخار)، سجاد صادقی از کرمانشاه (دیپلم افتخار) را از آن خود کردند.

در رده سنی بزرگسالان (31 تا 40 سال)، محمدتقی سعادت‌پور از مرکزی (سردم زرین)، مجید خلیلی از البرز (سردم زرین)، اکبر حلبی از اردبیل (سردم زرین)، محسن بحریان از فارس (سردم زرین)، مهدی یدالهی از همدان (سردم سیمین)، حمزه قناعت‌پیشه از فارس (سردم سیمین)، حسن اسکندری از استان سمنان (دیپلم افتخار)، رضا عبدلی از خراسان رضوی (دیپلم افتخار) و علی حاج‌ولیان از قزوین (دیپلم افتخار) را دريافت كردند.

در رده سنی بزرگسالان (41 تا 50) سال سیدمحمدعلی اسحاقی از قم سردم زرین را از آن خود کرد و بهروز جهانی از کرمانشاه و ابوالفضل مجیدی از خراسان شمالی به سردم سیمین دست یافتند و حسن اشرف‌آبادی از کرمانشاه دیپلم افتخار را کسب کرد.

در رده سنی بزرگسالان (51 تا 60) سال تنها محمدحسن کلانتر از یزد توانست با اجرایی زیبا و حماسی ضمن زنده کردن یاد مرحوم مرشد مرادی، موفق به کسب امتیازات لازم از داوران جشنواره شده و سردم زرین را از آن خود کند.

در رده سنی بزرگسالان 60+ سال، مرشد ماشاالله صفری از کرمانشاه سردم زرین را کسب کرد.

در این جشنواره و رویداد ملی، مرشدان به صورت انفرادی، دو نفری و گروهی در بخش‌های ضرب نوازی (نوآوری در نواختن و اجرا)، آواز (اجرای دستگاه‌های اصیل آواز ایرانی، ثنا خوانی، توحید خوانی، مناجات خوانی، رزمی خوانی، شاهنامه خوانی، مناسبت خوانی، مقام خوانی، منقبت خوانی، آواهای محلی، مرکب خوانی ... ) و ادبیات یا یکدیگر رقابت داشته‌اند.

در بخش دو نفری و گروهی مرشدان با شرایط سنی آزاد تنها در یک بخش مجموع آواز و ضرب ارزیابی شدند.

 

کد خبر 398672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha