همشهری آنلاین: اختتامیه جشنواره ملی فیلم فجر ۳۶ با معرفی برندگان در بخش های مختلف در برج میلاد تهران برگزار شد.

سینما

به گزارش مهر؛ عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن خیر مقدم به حاضران پیام حسن روحانی رییس جمهوری را قرایت کرد.

  • معرفي برترين‌ها

رسول صدرعاملی روی صحنه آمد تا سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه را به برادران ارک برای فیلم «حیوان» اهدا کند. برادران ارک از مسئولان خواستند به فیلم کوتاه، انجمن فیلم کوتاه و مدرسه ملی بیشتر توجه کنند و آن را جدی بگیرند.

سیمرغ بهترین جلوه‌های بصری به چهارراه استانبول (فرید ناصر فصیحی) رسید. بهرام بدخشانی و رسول صدرعاملی از هیات داوران این جایزه را تقدیم کردند. فصیحی گفت: از مصطفی کیایی برای این فیلم تشکر می کنم و فکر می‌کنم این جایزه کار من را سخت می‌کند.

سیمرغ بهترین جلوه های ویژه میدانی به محسن روزبهانی برای فیلم تنگه ابوقریب رسید. این جایزه با حضور حسن خجسته، رسول صدرعاملی و بهرام بدخشانی تقدیم شد. پسر روزبهانی بعد از دریافت سیمرغ بیان کرد این فیلم به استانداردهای جهانی بسیار نزدیک بود و ما هیچ کمبودی در روند تولید نداشتیم.

سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی با حضور خسرو دهقان و دیگر داوران حاضر روی صحنه به سعید ملکان برای «تنگه ابوقریب» اهدا شد. وی بیان کرد: از همه بازیگران این فیلم که گریم‌های سنگین را تحمل کردند تشکر می‌کنم.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه توسط فرشته طاٸرپور و دیگر داوران حاضر روی صحنه به عباس بلوندی برای «سرو زیر آب» اهدا شد. بلوندی گفت: این سیمرغ را به تمام بچه های سرو زیر آب و انجمن طراحان صحنه اهدا می‌کنم.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس توسط کمال تبریزی و دیگر داوران حاضر به سارا خالدی زاده  برای «بمب»  اهدا شد. خالدی زاده نیز از همه همکارانش در این فیلم و همچنین محسن شاه ابراهیمی طراح پیشکسوت تشکر کرد.

سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری توسط محمدرضا فروتن و دیگر داوران به علیرضا علویان برای فیلم های به وقت شام و مغزهای کوچک زنگ زده اهدا شد. علویان در سخنانی گفت: من از ابراهیم حاتمی کیا و هومن سیدی، بهروز شعیبی، مصطفی کیایی و ....تشکر می‌کتم که فیلم های خود را در اختیار من گذاشتید.

سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری به رشید دانشمند برای «تنگه ابوقریب» اهدا شد. دانشمند نیز بیان کرد: از زنده یاد یدالله نجفی یاد می کنم و از بهرام توکلی و سعید ملکان تشکر می کنم و در نهایت جایزه را به مادرم اهدا می‌کنم.

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن به کارن همایونفر برای «به وقت شام» اهدا شد. همایونفر گفت: از هیات داوران و حاتمی کیا تشکر می کنم. این جایزه برای حاتمی کیا و کسانی است که جان خود را می دهند تا ما اینجا باشیم. کار باحاتمی کیا سبب می شود تا یادم بیاید آهنگسازم.

سیمرغ بلورین بهترین تدوین به بهرام دهقانی و محمد نجاریان برای «عرق سرد» اهدا شد. دهقانی گفت: امیدوارم خسرو به من رای نداده باشد که پارتی بازی نشده باشد. سهیل بیرقی برای این فیلم خیلی اذیت شد و امیدوارم در اکران اذیت نشود. از باران کوثری نیز تشکر می‌کنم.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به علیرضا زرین دست برای فیلم «سرو زیر آب» اهدا شد. زرین دست نیز با تشکر از هیات داوران از کارگردان و تهیه کننده این فیلم قدردانی کرد.

سیمرغ بلورین «هنر و تجربه» به هومن سیدی برای فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» اهدا شد. هومن سیدی گفت: اصلا نمی دانستم چنین جایزه‌ای وجود دارد. من می گویم من جایزه ام را از شما مردم گرفتم.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول به رضا مقصودی برای «خجالت نکش» اهدا شد.رضا مقصودی نیز بیان کرد: هومن جان من نیز نمی دانستم این جایزه وجود دارد. باید از احمد مهرانفر برای بازی در این فیلم تشکر کرد. 

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن به سحر دولتشاهی برای فیلم های عرق سرد و چهار راه استانبول اهدا شد. دولتشاهی گفت: از مصطفی کیایی که برای بار سوم به من اعتماد کرد تشکر می کنم. امیدوارم این جشنواره جشن واقعی خانواده سینما باشد و همه از دیدن فیلم ها لذت ببریم.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به جمشید هاشم پور برای فیلم  دارکوب اهدا شد. دختر هاشم پور برای دریافت جایزه روی سن حاضر شد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن به سارا بهرامی برای فیلم دلرکوب اهدا شد.بهرامی گفت: خیلی این تندیس برایم ارزشمند بود. از بهروز شعیبی برای این نقش تشکر می کنم و از همه عوامل این فیلم تشکر می کنم. این جایزه را به خانواده ام تقدیم می کنم. 

دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد به امین حیایی برای فیلم شعله ور اهدا شد. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد به امیر جدیدی  برای فیلم‌های تنگه ابوقریب و عرق سرد  اهدا شد. امیر جدیدی گفت: از اساتیدم در هیات داوری و مردم تشکر می‌کنم و از عوامل دو فیلم تشکر می‌کنم.

سیمرغ بهترین فیلمنامه به کامبوزیا پرتوی برای فیلم کامیون اهدا شد. پرتوی گفت: قبل جشنواره گفته بودم شب اختتامیه داوران شام خانه ما ولی حالا می‌گویم حق سعید آقاخانی دیده نشد و داوران بازی او را ندیدند. از این بازیگر می‌خواهم روی صحنه بیاید تا این سیمرغ را به او هدیه دهم. آقاخانی نیز بیان کرد: امسال بازی های خوبی دیدیم.

دومین سیمرغ این بخش به هومن سیدی برای مغزهای کوچک زنگ زده اهدا شد.

جایزه ویژه هیات داوران به فیلم بمب یک عاشقانه و پیمان معادی رسید. پیمان معادی گفت: این جایزه برای من بسیار ارزشمند است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را به ابراهیم حاتمی کیا برای فیلم به وقت شام اهدا کرد.

دومین سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به بهرام توکلی برای تنگه ابوقریب اهداشد. بهرام توکلی نیز بعد از دریافت سیمرغش گفت: متشکرم از هیات داوران و از سعید ملکان و
تشکر ویژه دارم از گروه کارگردانی چون بدون یک گروه کارگردانی درجه یک، کار به ثمر نمی رسد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم به سعید ملکان برای فیلم «تنگه ابوقریب» اهدا شد. سعید ملکان بیان کرد: این جایزه متعلق به عوامل تنگه ابوقریب است. امسال یک لحظه ای شیرین را تجربه کردم و آن این بود که مخاطبان برای نام شهدای ابوقریب در آخر فیلم دست می زدند.

سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور  به فیلم «سرو زیر آب» به تهیه کنندگی سید حامد حسینی اهدا شد. حامد حسینی گفت: محمدعلی باشه آهنگر برای این کار بسیار زحمت کشید و هرچه در این فیلم بدست آمد از نفس گرم شهدا بود.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما و ابراهیم داروغه زاده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به مغزهای کوچک زنگ زده اهدا شد.

شاهسواری گفت: فاصله فیلم ششم تا اول خیلی کم بود و فیلم های مستند در میانه این جدول بودند. به عنوان مسئول خانه سینما باید بگویم سینمای ایران یک پارچه است و هیچ تیری  آن را دو تکه نمی کند.

کد خبر 398025

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha