همشهری‌آنلاین: ئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حال حاضر سیستم ترمز ضد قفل و دو کیسه ایمنی هوا در سواری‌های تولید داخل تعبیه می‌شود که باید کیسه‌های هوا دست‌کم به چهار کیسه افزایش یابد و استانداردها نیز از رقم فعلی بیشتر شود.

سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه سفر به سمنان برای بررسی وضعیت تلفات جاده‌ای این استان، افزود: ایمنی خودروها بهتر شده اما همچنان نیازمند ارتقاء بیشتر است.

سردار تقی مهری از وجود 51 استاندارد در تولید خودروهای داخلی خبر داد و گفت: این استانداردها براساس استانداردهای اروپایی تعریف شده است. البته تعداد استانداردها در کشورهای اروپایی بالغ بر 120 استاندارد است لذا 51 استاندارد فعلی باید بیشتر شود.

رئیس پلیس راهور ناجا بر لزوم افزایش آمبولانس‌های هوایی و پایگاه‌های امداد و نجات در کشور نیز تاکید کرد و گفت: نیمی از تلفات جاده‌ای در ایران در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایسنا، سردار تقی مهری افزود: تقویت آمبولانس‌های هوایی و افزایش ایستگاه‌ها و پایگاه‌های امداد و نجات در سطح محورها و همچنین ارتقاء ایمنی خودروهای تولید داخل می‌تواند به کاهش آمار تلفات حوادث رانندگی در کشور کمک شایانی کند.

رئیس پلیس راهور ناجا از استان سمنان به عنوان یک استان مهم و پرتردد نام برد و با اشاره به تردد بالای بار و مسافر در این استان در تمام فصول تصریح کرد: قرار گرفتن استان در مسیر مشهد مقدس و همچنین هم‌مرز بودن با استان‌های شمالی، محورهای استان سمنان را به محورهای مهم و پرترددی تبدیل کرده و از این رو می‌طلبد که توجه بیشتری به آنها شود.

ویاو با اشاره به افزایش تلفات جاده‌ای در این استان گفت: بیش از 50 درصد تلفات استان به دلیل واژگونی خودرو بوده در حالی که میانگین این شاخص در کشور 30 تا 35 درصد است .

سردار مهری از افزایش تصادف‌های جاده‌ای در استان سمنان خبر داد و همچنین دلیل حجم بالای واژگونی در سمنان را کویری بودن جاده‌های آن دانست و گفت: باتوجه به فراوانی بالای واژگونی‌ها ایجاد استراحت‌گاه‌های بین راهی در استان امری ضروری است.

کد خبر 395189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha