همشهری آنلاین: قیمت طلا در معاملات سه‌شنبه ۱۹ دی‌ماه بازار جهانی تحت تاثیر انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا در سال میلادی جاری، با کاهش قیمت روبه‌رو شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۳۱۹ دلار رسید، در حالی که اوایل معاملات تا سطح ۱۳۱۵.۴۰ دلار نیز عقب‌نشینی کرده بود.

بهای معاملات این بازار هفته گذشته به ۱۳۲۵.۸۶ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در سه ماه و نیم گذشته بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه تغییر چندانی نداشت و در ۱۳۲۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۱.۹۰ دلار یا ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۳۲۰.۴۰ دلار بسته شده بود.

دلار در معاملات روز دوشنبه در برابر سبدی از ارزهای رقیب به بالاترین حد در بیش از یک هفته گذشته صعود کرده بود و قیمت طلا را دچار کاهش کرده بود، اما ارز آمریکا روز سه‌شنبه پس از این‌ که بانک مرکزی ژاپن میزان خرید اوراق قرضه دولتی را کاهش داد، به رکورد پایین ۱۱۲.۴۹ ین سقوط کرد.

سرمایه‌گذاران انتظار افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا را دارند و حتی آمار اشتغال ضعیف‌تر از حد مطلوبی که روز جمعه منتشر شد، دورنمای تحکیم سیاست پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا را به چالش نکشید.

به گفته جی مینگ، تحلیلگر ارشد در شرکت شاندونگ گلد، قیمت طلا در کوتاه‌مدت با فشار کاهشی روبه‌رو خواهد شد، زیرا دلار تحت تاثیر اصلاحات مالیاتی و انتظارات برای افزایش نرخ‌ها در آمریکا تحکیم خواهد شد، با این‌همه بازار به زودی به انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره عادت می‌کند و دلار ضعیف‌تر شده و قیمت طلا را بالاتر می‌برد. می‌توان انتظار داشت که قیمت طلا در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ رکورد بالای سال گذشته را بشکند.

بر اساس گزارش رویترز، طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق‌العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر، هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را افزایش داده و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۷.۱۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۹ درصد کاهش یافت و ۹۶۳.۷۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۰۹۸.۱۰ دلار بود.

کد خبر 394976

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha