همشهری آنلاین: پس از گیشه پررنق سال ۲۰۱۶، درآمد سینماهای ایتالیا در سال رو به پایان با افتی فاحش مواجه شد و در مقایسه با ۱۱ ماه ابتدایی سال گذشته حدود ۱۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، كارشناسان دليل كاهش تعداد تماشاگران را در سال 2017 اكران نشدن فيلم‌هاي خوب ايتاليايي مي‌دانند. امسال سهم فيلم‌هاي داخلي از گيشه سينماي ايتاليا حدود 16 درصد و در مقايسه با سال پيش از آن 12 درصد كمتر بود. سال 2016 كمدي 11 ميليون دلاري «كجا مي‌روي؟» به كارگرداني جنارو نونزيانته در اكران عمومي 73 ميليون دلار فروخت تا سهم فيلم‌هاي داخلي از گيشه به 28 درصد برسد. «كجا مي‌روي؟» همچنان پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينماي ايتالياست.

مطالعه فيلم‌هاي پرفروش 11 ماه ابتدايي سال ميلادي رو به پايان در ايتاليا نكته‌هايي هم در پي دارد. از جمله استقبال سينماروها از نسخه تازه «ديو و دلبر» كه اما واتسن نقش اصلي آن را ايفا مي‌كند. اين فيلم با داشتن بيش از سه ميليون تماشاگر و فروش 22 ميليون دلار صدرنشين جدول فروش سالانه در ايتالياست. در عين حال، «واندر وومن» يا «زن شگفت‌انگيز» با وجود داشتن يك قهرمان زن فقط چهار ميليون دلار در ايتاليا فروخت و در رده 39 جدول فروش سالانه ايستاد. اين در حالي است كه عملكرد فيلم در ديگر كشورها شگفت‌انگيز بود.

سومين فيلم پرفروش سال درام ترسناك «آن» بر اساس داستاني از استفن كينگ بود كه كمي كمتر از دو ميليون نفر تماشاگر و حدود 17 ميليون دلار درآمد داشت. از شگفتي‌هاي جدول 25 فيلم پرفروش سال 2017 در ايتاليا مي‌توان به حضور دو فيلم نه‌چندان پراميد اشاره كرد. درام فرانسوي «دو نفر مي‌شود يك خانواده» بسيار فراتر از پيش‌بيني ظاهر شد و بيش از هفت ميليون دلار فروخت و فروش 10 ميليون دلاري «زيبايي مضاعف» نشان داد ايتاليايي‌ها همچنان ويل اسميت را يكي از ستاره‌هاي پولساز هاليوود مي‌دانند.

تنها فيلم‌هاي ايتاليايي حاضر در جدول پرفروش‌هاي سال يكي كمدي سياسي «ساعت تابستاني» بود و ديگري كمدي عاشقانه «آقاي فيلچيتا» كه هر دو بيش از 10 ميليون دلار فروختند و به ترتيب در رده‌هاي هفتم و هشتم ايستادند. گرچه در مجموع حدود سه ميليون و 500 هزار ايتاليايي به تماشاي محصولات سينماي اين كشور نشستند اما آمار مقايسه‌اي نشان از افت تعداد تماشاگران فيلم‌هاي داخلي دارد.

کد خبر 393128

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha