همشهری آنلاین: معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از آمادگی برای حذف کنکور در ۹۵ درصد رشته‌های مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد خبر داد.

به گزارش همشهري آنلاين، به تازگي بحث حذف كنكور همراه با اظهارنظر فرهاد رهبر رئيس دانشگاه آزاد اسلامي مبني بر اينكه گردش 8 هزار ميلياردي كنكور مانع حذف كنكور است، در فضاي رسانه‌اي داغ شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشيه مراسم روز دانشجو واحد تهران غرب اين دانشگاه، با اشاره به گردش مالی ۸ هزار میلیاردی کنکور برای برخی افراد، گفته بود: برخی ذینفعان اجازه حذف کنکور را نمی‌دهند.

فرهاد رهبر پيشنهاد كرده بود به جای برگزاری یک کنکور در سال و وارد کردن استرس به خانواده‌ها، چند بار در سال امتحان برگزار شود و بالاترین نمره فرد ملاک پذیرش باشد.

به دنبال اين سخنان رئيس دانشگاه آزاد، محمدرضا مخبر دزفولي دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نيز در نشست خبری که به مناسبت سی و سومین سالگرد تشکیل این شورا برگزار شد، حذف کنکور را راه‌حل مشکلات آموزش عالی برشمرد و گفت: در حال حاضر کنکور به یک معضل تبدیل شده است به طوریکه ما می‌خواهیم بچه‌ها وارد آموزش عالی شوند ولی روش‌مان مخرب استعدادهاست.

مخبر دزفولی در اين نشست خبري گفت: قرار است با ارائه طرحی، ارزیابی دانش‌آموزان در دوران تحصیل ملاک ورود آنها به آموزش عالی باشد اما هنوز به یک نسخه منسجم در رابطه با چگونگی حذف کنکور نرسیدیم. کارگروه ساماندهی کنکور در حال بررسی قوانین است و فکر می‌کنم تا چند ماه آینده پیشنهاد برای ارائه به صحن شورا آماده شود ولی به کنکور سال 97 نمی‌رسد.

به دنبال اظهارنظرهاي مسئولان ارشد آموزش عالي درباره حذف كنكور، دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، گفته است: این دانشگاه آمادگی دارد تا در مقطع کارشناسی برای ۹۵ درصد رشته‌های خود پذیرش دانشجو بدون کنکور داشته باشد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد اسلامی، رهايي گفت: دانشگاه آزاد هیچ محدودیتی در موضوع پذیرش دانشجو بدون کنکور ندارد. 
با توجه به آمادگی دانشگاه، ۹۵ درصد رشته‌های مقطع کارشناسی این دانشگاه مشمول حذف آزمون می‌شوند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: حدود ۵ درصد رشته‌های کارشناسی این دانشگاه که با تقاضای زیاد مواجه است و بیشتر آنها در حوزه رشته‌های تجربی و پزشکی است در حال حاضر نمی‌توانند مشمول حذف کنکور شوند.

رهایی اظهار داشت: اکنون به دلیل تقاضای زیاد برای رشته‌های تجربی و پزشکی موضوح حذف کنکور برای این رشته در دانشگاه‌ها مطرح نیست.

وی گفت: موضوع حذف کنکور برای برخی از رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه نیز مطرح شده اما هنوز تصمیم خاصی برای این موضوع گرفته نشده است.

کد خبر 392852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha