همشهری آنلاین: رییس انجمن فیزیوتراپی ایران آخرین وضعیت هانیه، دختری که در زلزله کرمانشاه دچار ضایعه نخاعی شد را تشریح کرد و گفت: هانیه قطع نخاع نشده است و با فیزیوتراپی مناسب به زودی می‌تواند به زندگی عادی خود بازگردد.

هانیه

به گزارش ايسنا، دکتر محمدعلی محسنی بندپی با اشاره به آخرین وضعیت جسمانی "هانیه" دختر کرمانشاهی که در زلزله برای نجات خواهر سه ساله‌اش دچار آسیب و ضایعه نخاعی شد، گفت: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت جسمانی هانیه بسیار خوب است و اینکه شایعه شده بود این دختر به طور کامل قطع نخاع شده، درست نیست. خوشبختانه مراقبت‌های پزشکی در حد اعلا برای او انجام شده و اکنون حضورش در بیمارستان از نظر درمانی مفهومی ندارد و هانیه باید درمان فیزیوتراپی دریافت کند.

وی ادامه داد: خودم شخصا وضعیت هانیه را ارزیابی کردم و خوشبختانه اوضاع جسمانی‌اش نسبت به آنچه که در شبکه‌های مجازی بیان شده بود، بهتر است. همچنین صبح دیروز از مناطق سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی بازدید کردیم و اغلب بیمارانی که دچار ضایعه نخاعی شده‌اند؛ چه بیمارانی که آسیب‌های معمولی دیده بودند و چه آنهایی که دچار آسیب ستون فقرات و قطع نخاع شده بودند را ملاقات کردیم.

محسنی بندپی همچنین گفت: بعد از آن هم شخصا هانیه را معاینه کردم و متوجه شدم که نخاعش قطع نشده و با یک توانبخشی و فیزیوتراپی مناسب به زودی می‌تواند به زندگی عادی خود باز گردد. بعد از ملاقات این دختر نشستی با مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه و مسئول انجمن فیزیوتراپی شعبه کرمانشاه داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که در خود کرمانشاه می‌توانیم خدمات فیزیوتراپی لازم را برای هانیه انجام دهیم و همه امکانات لازم در آنجا وجود دارد؛ چرا که شرایط هانیه استثنایی نیست. او آسیب نخاعی دیده، اما نخاعش قطع نشده و بعد از جراحی‌هایی که روی ستون فقراتش انجام شد، اوضاع بهتری دارد. بنابراین هانیه باید مراقبت‌های توانبخشی و فیزیوتراپی دریافت کند و دیگر نیازی به مراقبت‌های پزشکی ندارد.

وی با بیان اینکه ممکن است در مناطق سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی امکانات مناسب توانبخشی نداشته باشیم، گفت: خوشبختانه این امکانات در کرمانشاه وجود دارد. از طرفی قرار شد تا مراکز توانبخشی و فیزیوتراپی سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی هم از نظر نیروی انسانی و امکانات تجهیز و گسترش یابند.

وی درباره سایر آسیب دیدگان زلزله که نیازمند خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی هستند نیز گفت: به این افراد در خود کرمانشاه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی به صورت رایگان ارائه می‌شود و نیازی به انتقال آنها به سایر استان‌ها وجود ندارد؛ چرا که امکانات کرمانشاه در این زمینه کافی است. بنابراین خدمات پزشکی و توانبخشی لازم در خود استان کرمانشاه قابل دسترس است. من هم همچنان برای فیزیوتراپی هانیه و سایر آسیب دیدگان زلزله پیگیر خواهم شد.

کد خبر 392806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha