همشهری آنلاین: در شرایطی که قرار بود نخستین روایت رسمی از زندگی بروس لی پاییز امسال مقابل دوربین برود، شکار کاپور اعلام کرد پروژه همچنان در مرحله نگارش فیلمنامه است و کار آن به این زودی‌ها به پایان نمی‌رسد.

بروس لی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، فيلمساز هندي كه پيش از اين داستان زندگي ملكه اليزابت را در قالب دو فيلم سينمايي به تصوير كشيده، با حضور در جشنواره فيلم ماكائو اطلاعاتي درباره فيلم زندگي افسانه هنرهاي رزمي سينماي جهان ارائه داد. او گفت: «همه هواداران در سراسر دنيا براي ديدن داستان زندگي بروس لي هيجانزده هستند و اين مسئوليتي بزرگ روي دوش سازندگان پروژه قرار مي‌دهد.»

كاپور اين روزها در حال نوشتن فيلمنامه شانن لي، دختر بروس لي فقيد است. به همين دليل، انتظارها براي كليد خوردن پروژه در پاييز امسال ادامه خواهد يافت. او دلايل درگير شدن خود را در فيلم زندگي فوق‌ستاره سينماي رزمي جهان چنين توصيف كرد: «راستش را بخواهد من ابتدا شيفته بروس لي شدم. ايده اينكه يك مرد بزرگ‌ترين و ماهرترين ستاره هنرهاي رزمي تمام تاريخ است، حالا ديگر براي من جايش را به يك فيلسوف اصيل داده است.»

بروس لي با نام اصلي لي جون-فان سال 1940 در سن‌فرانسيسكو به دنيا آمد و دوران كودكي و نوجواني را در هنگ‌كنگ گذراند. او در مجموع در پنج فيلم ايفاي نقش كرد كه مهم‌ترين آنها «رئيس بزرگ»، «خشم اژدها» و «اژدها وارد مي‌شود» بودند. با اين حال، شيوه چشم‌نواز استفاده از هنرها و طراحي حركات رزمي بروس لي را در اوج جواني به ستاره‌اي بسيار محبوب در گوشه و كنار دنيا تبديل كرد. هر چند مرگ او در 32 سالگي در 1973 همچنان يك راز است.

تا امروز چند فيلم و مجموعه تلويزيوني درباره زندگي و مبارزه‌هاي بروس لي در چين و آمريكا ساخته شده اما به نظر مي‌رسد مشاركت و سرمايه‌گذاري خانواده لي در توليد فيلمي به كارگرداني شكار كاپور آن را از پروژه‌هاي مشابه متمايز خواهد كرد. هنوز زماني دقيق براي آغاز فيلمبرداري اعلام نشده و مشخص نيست كدام بازيگر نقش اسطوره سينماي رزمي جهان را روي پرده نقره‌اي جان مي‌بخشد.

کد خبر 392730

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha