همشهری آنلاین: معاون روابط خارجه و بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح ایران با اشاره به دیدار خود با وزیر دفاع چین در پکن گفت: باید در میان مدت و بلند مدت با چین در حوزه های مختلف کار کنیم و بتوانیم در چارچوب منافع، اهداف و امنیت مشترک قدم های بزرگتری برداریم.

قدیر نظامی

سردار سرتیپ 'قدیر نظامی' در گفت و گو با ایرنا در پکن به تشریح دستاوردهای سفر خود به چین و دیدار با مقامات این کشور اشاره کرد و گفت: در این سفر اولین کمیسیون مشترک نظامی ایران و چین با دعوت وزیر دفاع چین برای اولین بار در پکن تشکیل شد.

او گفت: در این کمیسیون دورنمای همکاری ها را مشخص کرده و اهداف بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت را برای ادامه همکاری ها تعیین کردیم.

سردار نظامی افزود: با توجه به موقعیت ایران در آسیای غربی به عنوان یک بازیگر قدرتمند و از طرف دیگر با توجه به موقعیت جهانی چین، به طور طبیعی ظرفیت های فراوانی در نیروهای مسلح دو کشور در عرصه های نظامی، دفاعی و امنیتی وجود دارد که می تواند دو کشور را به هم پیوند دهد.

به گفته وی برای اینکه این همکاری های سازمان پیدا کند و در چارچوب توافقات تعین شده ای صورت بپذیرد کمیسیون مشترک نظامی در چین تشکیل شد.

معاون روابط خارجه و بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح ایران افزود: در دو روزی که در پکن بودم استقبال خوبی از هیات ایرانی و تشکیل کمیسیون از سوی چین شد و توانستیم ضمن گفت و گو و مذاکره با مقامات اصلی وزارت دفاع چین، در ارتباط با همکاری های نظامی، دریایی، هوایی، زمینی و صنعت دفاعی، با وزیر دفاع چین گفت و گو کنیم.

وی ادامه داد: در این ملاقات موضوعات و زمینه های همکاری دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و هر دو طرف ظرفیت ها و زمینه های فراوان همکاری ها را مورد تایید قرار دادند.

سردار نظامی گفت: همچنین در ملاقات هیات نظامی جمهوری اسلامی ایران، پیام کتبی سردار سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان به وزیر دفاع چین تسلیم شد.

او گفت: نگاه مثبتی از طرف دو کشور برای ورود به عرصه های مختلف همکاری وجود دارد که امیدواریم با ادامه فعالیت کمیسیون مشترک، بتوانیم برنامه ها را عملیاتی کنیم.

سردار نظامی افزود: از اقدامات دیگری که در این کمیسیون صورت گرفت این بود که برنامه های مشترک 2018 دو کشور را بررسی کرده و روی آنها به توافق رسیدیم.

معاون روابط خارجه و بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح ایران افزود: قرار است در 2018 هیات های مختلفی از دو کشور در سطوح عالی تخصصی و فنی با هم مبادله شوند و در دوره های آموزشی و پژوهشی نیز همکاری های بیشتری داشته باشیم.

سردار سرتیپ 'قدیر نظامی' معاون روابط خارجی ستاد کل نیروهای مسلح، در صدر هیاتی نظامی و به دعوت رسمی چین، برای ملاقات با مقامات نظامی این کشور، تشکیل نخستین کمیسیون مشترک همکاری های نظامی دو کشور و بازدید از دستاوردهای نظامی چین، به این کشور سفر کرده است.

کد خبر 392493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha