جمعه ۲۳ آذر ۱۳۸۶ - ۲۰:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ‌رئیس فرهنگستان هنر در گردهمایی گنجینه‌های از یاد رفته هنر ایران از 14 هنرمند پیشکسوت در زمینه صنایع دستی تجلیل می‌کند.

به گزارش روابط عمومی فرهنگستان هنر، از 13 هنرمند برجسته هنرهای سنتی در حال فراموشی که در استان‌های مختلف ایران به فعالیت هنری مشغول هستند و یکی از مستند‌‌ سازان این رشته، در مراسم افتتاحیه گردهمایی تجلیل بعمل می‌آید. [جزئیات بیشتر]

در این مراسم، ابولقاسم اخویان، هنرمند پیشکسوت آجر تراش، بعنوان سخنران و شیرمحمد اسپندار به همراه ماشاالله بامری و داوود بامری نیز به اجرای موسیقی می‌پردازند.

همچنین، هم‌زمان با همایش و نمایشگاه گنجینه‌های از یاد رفته هنر ایران، مجموعه‌ای از فیلم‌های مستند با موضوع هنرها و هنرمندان سنتی، آئینی و آئین قومی ایران را، از سینماگران و مستند سازان برجسته کشور، به نمایش گذاشته می‌شود.

این مجموعه مستند شامل آثاری از فیلم سازان برجسته‌ای همچون خسرو سینائی، ناصر تقوایی، محمدرضا اصلانی، منوچهر طیاب، امید نجوان و ... بوده که در کلیت خود، تنوع چشمگیر بن‌مایه‌های بومی و بسترهای زیبا شناسانه هنر اقوام این سرزمین را به نمایش می‌گذارند.

در عین حال نمایشگاه، کارگاه‌های تخصصی بیست‌گانه، نشست، سخنرانی و پخش فیلم مستند از جمله این برنامه‌های این گردهمایی است.

همایش گنجینه‌های از یاد رفته هنر ایران در روزهای 25، 26 و 27 آذرماه، در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 39163

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز