مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از احداث نخستین خط دوچرخه سواری به طول یک کیلومتر در پایتخت و ارایه دوچرخه رایگان به شهروندان در این خط خبر داد.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با خبرنگار سما با بیان این مطلب اظهار کرد: پیش از این تعداد زیادی پیست دوچرخه سواری در برخی از پارک ها و شهرداری منطقه 22 ایجاد شده بود اما در اقدامی جدید خط دوچرخه سواری به طول 1 کیلومتر بین ایستگاه مترو صادقیه و پارکینگ خودروهای عمومی ایجاد شده است.
[گزارش تصویری افتتاح نخستین خط دوچرخه‌سواری در تهران]
وی افزود: برخی از مسافران مترو که از منزل تا ایستگاه صادقیه را با خودرو شخصی خود طی می کنند که با ایجاد این مسیر می توانند فاصله پارکینگ تا ایستگاه مترو را دوچرخه سواری و فاصله یک کیلومتری را در زمان کوتاهی طی کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه گفت: این مسیر کاملا ایمن سازی و مسیر تردد دوچرخه ها از سایر وسایل نقلیه جداسازی شده است و تمام دوچرخه ها به صورت رایگان و بدون دریافت مدرک خاصی در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: بنای رایگان بودن استفاده از دوچرخه برای شهروندان و عدم اخذ مدرک خاص بر اعتماد به مردم گذاشته شده است و این اطمینان وجود دارد که چنین اقداماتی می توانند زمینه ساز ایجاد اعتماد دوسویه باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن بیان آنکه با توجه به شیب ملایم و چشم انداز خوب این مسیر استقبال مردم از دوچرخه سواری بسیار خوب بوده است اظهار کرد: در حال حاضر 100 دستگاه دوچرخه در این خط وجود دارد اما در صورت افزایش تقاضای مردم تعداد دوچرخه ها هم افزایش خواهد یافت.

مهندس تشکری هاشمی افزود: در نخستین روزهای اجرای این طرح به طور متوسط 60 دستگاه دوچرخه به صورت مداوم مورد استفاده قرار گرفته است و روز به روز استقبال مردم از این خط و دوچرخه سواری در این مسیر بیشتر می شود.

وی با تاکید برآنکه دوچرخه سواری از تفریح باید به فرهنگ تبدیل شود گفت: خطوط ویژه دوچرخه سواری ابتدا باید در مسیرهای کوتاه ایجاد شود و دسترسی های محلی را فراهم سازد و بعد به مرور زمان گسترش یابد و در میسر های طولانی تر مورد استفاده قرار گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن بیان آنکه ترویج حمل و نقل سالم و پاک یکی از مهمترین اولویت ها کاری شهرداری تهران محسوب می شود تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه سواری وایجاد مسیرهای ویژه برای دوچرخه سواران از اهمیت خاصی برخوردار است که این امر جز مهمترین اولویت های کاری محسوب می‌شود.

کد خبر 39073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز