همشهری آنلاین: هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن بهار سال آینده یک روز زودتر از دوره‌های گذشته در این شهر ساحلی جنوب فرانسه آغاز به کار می‌کند و به سنت همیشه، دو هفته ادامه می‌یابد.

جشنواره کن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از سايت رسمي كن، يكي از سه جشنواره معتبر سينماي اروپا و جهان (در كنار برلين و ونيز) كه قرار بود چهارشنبه 9 مي افتتاح شود، سال 2018 يك دگرگوني كوچك اما مهم در برنامه‌ريزي خواهد داشت؛ اين تغيير آغاز رسمي از روز سه‌شنبه هشتم ماه مي است. جشنواره كن دو هفته ادامه دارد و در نهايت روز شنبه 19 مي با معرفي برگزيدگان و اهداي جايزه نخل طلايي به بهترين فيلم به پايان مي‌رسد.

پي‌ير لسكور، رئيس كن درباره اين جابه‌جايي به سايت رسمي جشنواره چنين گفته است: «پس از برگزاري هفتادمين دوره جشنواره كن در بهار امسال، ما وارد دوره‌اي تازه در تاريخ اين رويداد شده‌ايم. مي‌خواهيم تا آنجا كه امكان دارد در اصول و قواعدمان بازنگري كنيم و همزمان با آن به سينماي امروز بپردازيم و تحول‌ها و دگرگوني‌هاي آن را به نمايش بگذاريم.»

گرچه يك روز جابه‌جا شدن زمان برگزاري كن اتفاقي چندان اساسي به نظر نمي‌رسد اما براي برنامه‌ريزان جشنواره همين يك روز فرصتي مناسب پديد مي‌آورد تا پيش از فرارسيدن تعطيلي‌هاي آخر هفته، سراغ برنامه‌هاي مهم بروند و جلسه‌هاي پيش‌نمايش فيلم افتتاحيه را در سراسر فرانسه برگزار كنند.

نكته مهم ديگر برگزاري آيين اختتاميه در شامگاه روز شنبه به جاي ساعت‌هاي پاياني روز يكشنبه است. به اين ترتيب، رسانه‌ها مي‌توانند پوششي بهتر به مراسم اهداي جوايز بدهند و سازمان‌دهندگان كن هم به اهميت و اعتبار آن بيفزايند.

کد خبر 390323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha