همشهری آنلاین: گریگور دیمیتروف با قهرمانی در فینال تور جهانی تنیس به اولین بازیکنی تبدیل شد که در ۱۹ سال اخیر در نخستین حضورش در این مسابقات، جام قهرمانی را بالای سر برده است.

Dmitrov

تنیس‌باز ۲۶ ساله بلغارستان سرانجام انتظاری را که با سال‌ها بازی خوب ایجاد کرده بود پاسخ داد و در مسابقه پایانی دیوید گوفن بلژیکی را با نتایج ۳-۶، ۶-۴، ۵-۷ شکست داد تا صاحب بزرگ‌ترین عنوان زندگی‌اش شود.

او با قهرمانی در تورنمنتی که ۸ تنیس‌باز برتر جهان در آن شرکت داشتند، یک میلیون و ۹۰۰ هزار پوند جایزه گرفت، برای ۵ مسابقه بدون شکست در این تورنمنت که شامل بازی‌های مرحله گروهی، نیمه‌نهایی و دیدار فینال می‌شود.

به این ترتیب گریگور دیمیتروف جایگاهش در رده‌بندی جهانی تنیس را تا رتبه سوم بالا آورد، دیوید گوفن هم سال ۲۰۱۷ را به عنوان مرد شماره هفت تنیس جهان تمام می‌کند.

گذشته از نمایش خیلی خوب دیمیتروف، بخت و اقبال هم برای قهرمانی در این مسابقات با او همراه بود. اندی ماری، نواک جوکوویچ و استن واورینکا، سه تنیس‌باز برجسته جهان، این مسابقات را به دلیل مصدومیت از دست دادند. رافائل نادال هم پس از شکست در نخستین بازی مرحله گروهی در مقابل گوفن، به دلیل آسیب‌دیدگی کنار کشید. راجر فدرر، پرافتخارترین بازیکن این مسابقات هم در نیمه‌نهایی و مقابل دیوید گوفن باخت و حذف شد.

دیمیتروف که در ماه اوت با قهرمانی در سینسیناتی توانست برای اولین بار قهرمان یک مسترز ۱۰۰۰ امتیازی شود، با قهرمانی در مسابقات پایان فصل (تنها مسابقات ۱۵۰۰ امتیازی) صاحب بزرگ‌ترین قهرمانی در تنیس (پس از گرند‌اسلم‌های ۲۰۰۰ امتیازی) شده است و به عنوان مرد شماره ۳ تنیس جهان در اولین گرنداسلم فصل تنیس جهان (اوپن استرالیا در ژانویه) به زمین می‌رود.

 

کد خبر 390250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha