یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: گیشه سینما در میانه دومین‌ماه پاییز با وجود اکران فیلم‌ها، تکان چندانی نخورده و پرفروش‌ترین فیلم به نمایش درآمده این فصل تنها ۳میلیارد تومان فروخته است.

سینما

به گزارش همشهري، عناويني چون فيلم‌سوزي و ترافيك اكران، پايين بودن كف فروش و تغيير سرگروه‌ فيلم اين روزها به واسطه نرسيدن برخي از فيلم‌ها به گردونه اكران زياد شنيده مي‌شود. غلامرضا فرجي، سخنگوي شوراي صنفي نمايش، مقصر را شوراي صنفي نمي‌داند و به همشهري مي‌گويد:

«راه‌حل اين مشكلات تنها در دست شوراي صنفي نيست بلكه بحث پروانه ساخت است. زماني كه بي‌رويه مجوز ساخت داده مي‌شود، اين شورا بايد در بحث اكران نيز تمهيداتي را درنظر بگيرد. متأسفانه در مقاطعي كه تعداد سالن‌ها براي تعدد فيلم‌ها كم است، شوراي صنفي مقصر مي‌شود».

او با بيان اين مطلب كه كارگرداناني كه فيلم‌هايشان اكران نمي‌شود، همه را متهم مي‌كنند، يادآور مي‌شود:«زماني كه آيين‌نامه شوراي صنفي نمايش تدوين مي‌شود، چارچوب‌ها مشخص است و تمام نمايندگان صنوف نيز حضور داشته و آن را تأييد كردند، بنابراين تلاش شورا، اكران فيلم‌هاست».

فرجي به اتفاقات اكران در نيمه‌دوم سال اشاره كرده و تصريح مي‌كند: «اكثريت تهيه‌كنندگان و پخش‌كنندگان به‌دنبال اين هستند كه فيلم‌هايشان در نيمه اول سال به نمايش‌ درآيد اما گاهي اين تلاش سرانجامي ندارد و اكران به نيمه دوم سال مي‌رسد، آن‌وقت است كه نقدها شروع مي‌شود». او راهكار اصلي را تصميم‌گيري شوراي صدور پروانه ساخت در نوع و تعداد مجوز‌ها عنوان كرده و ادامه مي‌دهد: «علاوه بر اين موضوع اگر تعداد سالن‌ها افزايش يابد، مي‌توان ميان توليد و اكران فيلم‌ها يك توازن ايجاد كرد».

  • ترافيك اكران در پاييز

بيش از 10فيلم اكران خود را در سرگروه‌هاي سينمايي و سالن‌ها ادامه مي‌دهند كه هم‌اكنون «خفه‌گي» فريدون جيراني با 3هفته اكران خود به فروش بيش از 3ميليارد توماني رسيده است. فيلم كمدي «خالتور» آرش معيريان با اكرانش در سرگروهي سينماي قدس، با وجود موضوع كمدي كه داشته در گيشه سروصداي خاصي به‌پا نكرده و ثمره تازه‌ترين همكاري حسين فرحبخش با آرش معيريان در يك هفته، فروش 900ميليون توماني را رقم زده است.

  • 2فيلم كودك و نوجوان روي پرده

در اين ميان فيلم‌هايي در ژانر كودك و نوجوان نيز اكران خود را دارند كه «قهرمانان كوچك» حسين قناعت در 5هفته اكراني كه داشته، به فروش حدود 1.9ميليارد تومان رسيده كه با مشخصات و نحوه اكران فيلمي‌مانند قهرمانان كوچك، فروش خوبي به‌حساب مي‌آيد. به‌زعم بسياري از منتقدان و حتي سازندگان فيلم، زمان مناسب اكران و استقبال دانش‌آموزان و مدارس عامل اصلي فروش خوب اين فيلم است. اما «حقه‌باز دم‌دراز» عليرضا محمودزاده از ديگر فيلم‌ها در ژانر كودك است كه در 4هفته اكران نتوانسته به پاي فروش قهرمانان كوچك برسد و در گيشه شكست خورده است.

  • اكران‌هاي تازه و گيشه‌هاي كم‌رمق

از ديگر فيلم‌هايي كه اكران خود را اخيرا آغاز كرده، «غيرمجاز» حسن يكتا پناه است، اين فيلم هم مانند فيلم‌هاي روي پرده اكران كم‌رمقي داشته و در يك هفته فروش كمي را رقم زده است. با وجود فروش پايين‌، فيلم‌هاي روي پرده، برخي از فيلم‌ها نيز در گيشه ناكام مانده‌اند.

2فيلم «شنل» حسين كندري و «آزاد به قيد شرط» حسين شهابي فروش خوبي نداشتند و با وجود بازيگران چهره در 3هفته اكران خود به فروش 200ميليون توماني هم نرسيدند. «انزوا» مرتضي علي‌عباس ميرزايي، اكران خود را به تازگي در سرگروهي استقلال آغاز كرده و بايد منتظر بود كه اين فيلم مي‌تواند در اكران موفقيت نسبي را به‌دست آورد؟

کد خبر 388243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha