یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: آخرین کتاب مایکل باند بر اساس داستان‌های خرس پندیگتن تابستان سال آینده همزمان با نخستین سالگرد درگذشت او منتشر و روانه بازار می‌شود.

Bond

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از تلگراف، نويسنده فقيد انگليسي كه ماجراهاي خرس پدينگتن را سال 1958 خلق كرده بود، آخرين كتاب خود را هم با الهام از اين خرس دوست‌داشتني نوشت و در نخستين روزهاي تابستان امسال در 91 سالگي از دنيا رفت. حالا قرار است اين كتاب با نام «پدينگتن در سنت پال» در ژوئن 2018 به بازار بيايد و پايان‌بخش حدود 60 سال ماجراجوايي نويسنده فقيد و خرس دوستدار مارمالاد او باشد.

ايده مركزي كتاب آخر پس از حضور باند در جشن 90 سالگي ملكه بريتانيا در 2016 به ذهن نويسنده كهنسال رسيد و او هم كه مثل ملكه در سال 1926 به دنيا آمده، سال گذشته 90 سالگي خود را جشن گرفت. قرار است هفته آينده جشني در كليساي سنت پال برگزار و در آن ياد و نام باند گرامي داشته شود. شاخه كودكان انتشارات هارپركالينز (از مهم‌ترين بنگاه‌هاي نشر اروپا و جهان) «پدينگتن در سنت پال» را منتشر مي‌كند.

تنها نسخه موجود اين كتاب در حال حاضر همان دست‌نوشته‌هاي باند است كه گفته مي‌شود بابي الي به زودي كار تصويرگري آن را آغاز مي‌كند. الي از 1997 به اين سو تمام كتاب‌ها و داستان‌هاي خرس پدينگتن را تصويرگري كرده و «پدينگتن در سنت پال» هم با هنر دست او مزين خواهد شد.

همزمان با اعلام اين خبر، دومين فيلم زنده/انيميشن پدينگتن در بريتانيا روي پرده رفت و بسيار مورد توجه مردم و منتقدان قرار گرفت. «پدينگتن 2» كه اوايل سال آينده ميلادي در آمريكا اكران مي‌شود، از مهم‌ترين رسانه‌هاي دنيا نمره بالاي 90 (از 100 امتياز ممكن) گرفته است.

کد خبر 388219

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha