یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فراخوان‌های مسابقه «پوستر و هویت بصری» و «عکس» سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منتشر شد.

نمایش

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، امیر اسمی، مدیر بخش پوستر و هویت بصری و مسابقه عکس جشنواره با اعلام این خبر اظهار کرد: امسال بخش پوستر و هویت بصری شامل سه رویداد و برنامه خواهد بود. یکی از رویدادها مسابقه‌ پوستر است که به روال همیشگی، جزئیات و مقررات آن در فراخوان مشخص شده است. نمایشگاهی از آثار انتخاب ‌شده توسط هیئت داوران، برگزار می‌شود و کتابی از آثار برگزیده منتشر خواهد شد.

او ادامه داد: برنامه‌ دیگر به موضوع هویت بصری در تئاتر می‌پردازد و گفت‌وگو درباره مباحث پر اهمیت برندینگ، هویت کلامی و هویت بصری را در بر می‌گیرد. این سومین دوره‌ مستمر این مباحث در جشنواره خواهد بود. رویداد آخر و جدید این بخش، تبلیغات تئاتر است.

«اسمی» درباره بخش تبلیغات تئاتر نیز توضیح داد: در سال‌های اخیر با اضافه ‌شدن تئاتر غیردولتی به فضای تئاتر کشور و  گسترش کمی سالن‌ها و نمایش‌ها، رقابت در نحوه‌ اطلاع‌رسانی‌ها و تبلیغات و جذب مخاطبان فشرده شده. نقش تکنولوژی‌های تازه و فضای مجازی، در کنار امکانات متفاوت فضاهای شهری و رسانه‌ها هم به استفاده از ابزارهای مختلف و رقابت بیشتر دامن زده است، به همین دلیل توجه به کیفیت آثار تبلیغاتی تولید شده و تاثیر آن در مردم و سلیقه‌ جامعه، نکته‌ای پراهمیت و قابل تامل است. این بخش در واقع با هدف پرداختن به این موضوع و ایجاد فضای تحلیل و گفت‌وگو پیرامون آن ایجاد شده است.

مدیر بخش پوستر و هویت بصری و مسابقه عکس جشنواره درباره جزئیات بخش عکس سی‌وششمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر گفت: این بخش شامل دو رویداد رقابتی خواهد بود. رویداد نخست مسابقه‌ی عکس تئاتر است که به روال همیشگی، جزئیات و مقررات آن در فراخوان مشخص شده است. نمایشگاهی از آثار انتخاب‌شده توسط هیئت داوران برگزار می‌شود و کتابی از آثار برگزیده هم منتشر خواهد شد. رویداد جدید این بخش هم «عکس پشت‌صحنه» است.

او  با اشاره به ویژگی‌های این رویداد جدید، اضافه کرد: آن‌چه ما روی صحنه‌ تئاتر می‌بینیم، برآیند تلاشِ جمعیِ افراد و هنرمندان مختلف است. عکس‌های این بخش که نامش را «بیرون از ‌صحنه» گذاشته‌ایم، راوی زوایای پنهان و آشکار این فرآیند و ثبت‌کننده‌ حافظه‌ تاریخی است. یکی از دلایل طراحی این بخش در واقع توجه به عکاسان تئاتری است که با حضور در گروه نمایش و فرآیند تولید آن، می‌کوشند تا با نگاه حرفه‌ای و خلاقانه‌ خود، این لحظات ناب را روایت کنند.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به آدرس www.fitf.ir مراجعه کنند.

کد خبر 388069

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha