مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر می‌خواهید حیوان خانگی نگاه دارید، به این نکات توجه کنید:

بسیاری از خانواده‌ها نگهداری گربه را ترجیح می‌دهند. گربه‌ها انواع و شخصیت‌های متفاوت دارند و نیازهایشان برای نوازش نیز متفاوت است.

اگر کودکان کم‌سن در خانه دارید، نگهداری یک گربه آرام و موقر انتخاب خوبی است.

بچه‌گربه‌ها حساس و ظریف هستند، بنابراین اگر کودک کم‌سن در خانه دارید، بهتر است یک گربه بالغ را انتخاب کنید. انتخاب گربه بالغ این امتیاز را هم دارد که می‌توانید گربه‌ای را با خصوصیات معین موردنظرتان انتخاب کنید که در بچه‌گربه بروزی ندارد.

جربیل و همستر حیوانات خانگی عالی برای خانواده‌هایی هستند که کودکان بزرگ‌تر دارند. ازآنجایی‌که همسترها گرایش به گاز گرفتن دارند، برای خانواده‌های با کودکان کم‌سن مناسب نیستند.

اگر می‌خواهید ماهی نگهدارید، نگهداری ماهی‌های آب سرد مانند ماهی قرمز یا طلایی آسان‌تر است، زیرا نیاز به محفظه آب گرم شده ندارند. اما اگر زمان و پول در اختیار دارید، نگهداری ماهی‌‌های گرمسیری هم می‌تواند جذاب باشد.

پرندگان می‌تواند حیوانات خانوادگی شادمانی باشند. باجریگار یا پاراکیت (مرغ عشق) رایج‌ترین پرنده به عنوان حیوان خانگی است. این پرنده‌ها باهوش هستند، خانواده‌هایشان را دوست دارند و اغلب می‌توان حرف زدن را به آن‌ها یاد داد.

موش‌خرمای بازیگوش هم حیوان خانگی پرطرفداری است.

نگهداری حیوان خانگی علاوه بر اینکه مایه سرگرمی است، به کودک مراقبت و پرستاری و علاقه‌مندی را می‌آموزد، و از اینجاست که کودک یاد می‌گیرد به انسان‌ها هم توجه و علاقه نشان دهد.

در نگهداری حیوان خانگی باید به ایمنی کودک هم توجه داشته باشید. کودکان زیر ۴ سال هنگامی‌که همراه حیوان خانگی هستند، باید زیر نظر بزرگ‌سالان باشند. کودکان ۱۰ ساله و بزرگ‌تر را می‌توانند مسئولیت مراقبت یک حیوان خانگی بزرگ‌تر مانند گربه را قبول کنند- اما بازهم والدین بر کارشان نظارت کنند.

به کودکتان توضیح دهید که حیوانات خانگی هم مانند انسان‌ها نیاز به غذا و آب و نیز ورزش و محبت نیاز دارند.

HealtDay

کد خبر 386963

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha