همشهری‌آنلاین: شهرهای بزرگ آسیا در روز جهانی اقدام علیه گرمایش زمین و تغیرات اب و هوایی شاهد تظاهرات و مراسم ویژه بود

تظاهرات در نخستین روز پس از دومین هفته نشست سازمان ملل متحد در شهر بالی - که در آن راهکارهای مقابله با پدیده گرمایش زمین بررسی می‌شود، صورت گرفت.
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی در بسیاری از کشورهای شرق اسیا مردم با برپائی تظاهرات از دولت‌ها خواستند برای انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در جو زمین سقف خاصی تعیین کنند تا انتشار بی‌رویه اینگونه گازها که عامل اصلی گرم شدن کره زمین محسوب می‌شود، مهار شود.

protest against deforestation outside the Climate Change conference in Nusa Dua, Bali island December 5, 2007


در تایوان صدها نفر با راهپیمائی در خیابان‌های تایپه از دولت خواستند تدابیر لازم را برای کاستن از میزان انتشار گازهای گلخانه ای اتخاذ کند.
در فیلیپین نیز صد‌ها نفر که لباس‌هائی به شکل خورشید و پروانه‌های نیروگاههای بادی بر تن داشتند در خیابان های مانیل راهپیمائی و از دولت‌ها در سطح بین المللی خواستند به جای نفت و گاز از انرژی خورشیدی و باد برای تولید برق استفاده کنند.

اجلاس جهانی مقابله با گرم شدن زمین با شرکت نمایندگان یکصد و هشتاد کشور جهان در جزیره بالی اندونزی که از یک هفته پیش اغاز شده است همچنان ادامه دارد.
هدف از برپائی این اجلاس تهیه سهمیه های تازه در زمینه انتشار گاز های گلخانه ای برای هریک از کشورهای جهان در پی انقضای مدت اعتبار موافقتنامه کیوتو در سال 2012 است.

کد خبر 38636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز