همشهری آنلاین: رسوایی‌های اخلاقی تهیه‌کننده برنده اسکار چنین فضای هالیوود را تحت تاثیر قرار داده که یک نویسنده قدیمی هم ناچار شد پس از حدود ۴۰ سال از راز خاطره دردناک خود با الیا کازان پرده بردارد.

Kazan

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، كارول درينك‌واتر 69 ساله كه عطاي ماندن در دنياي فيلم و سينما را به لقايش بخشيد و وارد دنياي نويسندگي شد، چهار دهه پس از آن ماجراي تلخ هفته گذشته در صفحه شخصي خود در فضاي مجازي مطلبي نوشت و در آن به شكل سربسته به موردي اشاره كرد كه برايش در دنياي سينما پيش آمده بود. بيست و چند ساله بودم كه به دليل تن ندادن به پيشنهاد بي‌شرمانه يك فيلمساز مشهور يك نقش بزرگ را از دست دادم.»

اين براي نخستين بار است كه درينك‌واتر آشكارا به آن ماجرا اشاره مي‌كند. هر چند او نامي از كارگردان نامدار نبرده اما آنها كه رمان «دختر گمشده» اين نويسنده را خوانده‌اند، مي‌دانند فرد مزاحم كسي نيست جز فيلمسازي كه نام‌خانوادگي‌اش ريشه‌هاي يوناني دارد. گرچه در داستان درينك‌واتر قرباني ماجرا يعني مارگريت حتي پس از هتك حرمت شدن هم سخن نمي‌گويد اما نويسنده بر اين باور است كه همين شرم و رازداري در دنياي فيلم و سينما كار را به اينجا كشانده است.

Drinkwater

درينك‌واتر كه زاده لندن است، با بازي در نقشي كوتاه در «پرتقال كوكي» استنلي كوبريك وارد دنياي بازيگري شد و تازه مي‌خواست با بازي در اقتباس سينمايي از رمان ناتمام اف اسكات فيتس‌جرالد يعني «آخرين سرمايه‌دار بزرگ» اوج بگيرد؛ پروژه‌اي كه بر اساس فيلمنامه هارولد پنتر به كارگرداني اليا كازان و بازي رابرت دنيرو و اينگريد بولتينگ توليد شد و به شدت شكست خورد. حالا پس از 40 سال درينك‌واتر ماجراهاي حضور در دفتر كار كازان را علني كرده است.

او مي‌گويد: «براي گفت‌وگو درباره نقش كاتلين به دفتر كار كارگردان رفتم و او بيش از يك هفته هر روز رفتاري زننده با من داشت. هر چند آن روزها فكر مي‌كردم اين هم بخشي از تمرين است و به آن تن مي‌دادم اما سرانجام نقش را به دست نياوردم. روايت آن روزهاي تلخ در رمان دختر گمشده سخت‌ترين كاري بود كه در زندگي‌ام انجام دادم.» درينك‌واتر معتقد است مردم بايد بدانند زير پوست هاليوود چه مي‌گذرد و گفتن واقعيت از اين نظر برايش بسيار مهم بوده است.

كازان كه دوراني موفق با همكاري مارلون براندو در هاليوود داشت، در دوران مك‌كارتيسم متهم به لو دادن كمونيست‌هاي سينما شد و برچسب خيانت تا پايان عمر رويش ماند. خالق فيلم‌هاي «در بارانداز»، «اتوبوسي به نام هوس» و «شرق بهشت» و برنده دو اسكار كارگرداني سال 2003 در 94 سالگي از دنيا رفت.

کد خبر 385646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha