همشهری آنلاین: تازه‌ترین کتاب خالق «رمز داوینچی» که از نخستین روزهای ماه جاری میلادی به بازار آمده، آغازی خیره‌کننده در کتابفروشی‌ها داشت و بیش از ۱۰۰ هزار نسخه از آن در کمتر از یک هفته در بریتانیا فروش رفت.

Dan Brown

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، «ريشه» كتاب تازه دن براون است كه همگان او را با روايت ماجراهاي پروفسور رابرت لنگدون، استاد نشانه‌شناسي دانشگاه هاروارد مي‌شناسند. نويسنده 53 ساله آمريكايي اين روايت را از سال 2000 با «فرشتگان و شياطين» آغاز كرد و با «رمز داوينچي»، «نماد گمشده» و «دوزخ» ادامه داد. «ريشه» كتاب پنجم بر اساس قهرمان‌بازي‌هاي لنگدون است كه ماجراهاي آن در چهار شهر مهم اسپانيا مي‌گذرد.

بر اساس آماري كه منابع خبري بريتانيا ارائه داده‌اند، «ريشه» در پنجمين روز ورود به بازار مرز 100 هزار نسخه فروش را رد كرد تا پس از «برو ديده‌باني بگمار» هارپر لي در 2015 دومين كتابي باشد كه به اين رقم مي‌رسد. آن كتاب كه ادامه «كشتن مرغ مقلد» بود، در پنج روز بيش از 168 هزار نسخه فروخته شده بود. البته كتاب تازه براون در مقايسه به آثار پيشين او چندان هم در جذب مخاطب موفق عمل نكرده است.

«دوزخ» در هفته اول پخش در بريتانيا در 2013 بيش از 228 هزار نسخه فروش داشت و اين آمار براي «نماد گمشده» در 2009 تقريبا دو برابر و بيش از 551 هزار نسخه بود. با اين حال، «ريشه» يكي از پنج كتاب ارزشمند داستاني سال 2017 بوده و استقبال منتقدان از آن هم گرم‌تر از كتاب‌هاي پيشين براون است. ضمن اينكه بيش از 14 هزار نسخه صوتي «ريشه» هم در يك هفته خريده شده تا كتاب در اين عرصه ركورددار باشد.

با توجه به استقبال بسيار خوب كتاب‌خوانان از پنجمين جلد از مجموعه داستان‌هاي رابرت لنگدون، انتظار مي‌رود دنياي سينما به ويژه استوديوهاي بزرگ هاليوودي در آينده بسيار نزديك براي ساختن نسخه تصويري آن اقدام كنند. از چهار كتاب پيشين، ران هوارد و تام هنكس در مقام كارگردان و بازيگر اصلي همه آنها را (جز «نماد گمشده») به فيلم تبديل كرده‌اند و اگر قرار باشد «ريشه» هم فيلم شود، كسي نمي‌تواند به چهره‌هايي جز هوارد و هنكس فكر كند.

کد خبر 384921

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha