همشهری آنلاین: طلا در معاملات دوشنبه سوم مهرماه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار و کاهش نگرانی‌های ژئوپلتیکی که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد با کاهش قیمت روبرو شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۳.۳۵ دلار رسید که با ۱۲۸۷.۶۱ دلار که پایین‌ترین رکورد هفته گذشته بود، فاصله‌ چندانی نداشت. قیمت طلا هفته گذشته حدود ۱.۷ درصد کاهش یافت که دومین کاهش هفتگی متوالی این فلز ارزشمند بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر تغییر چندانی نداشت و به ۱۲۹۷.۱۰ دلار رسید.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، پیروزی آنگلا مرکل در انتخابات فدرال آلمان و آرامش نسبی در شبه جزیره کره کمک کرد معاملات دلار با قیمت بالاتری گشوده شود و تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن ضعیف شود.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای رقیب، ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۹۲.۲۵۵ واحد رسید. یورو روز دوشنبه پس از این که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان برای چهارمین بار در انتخابات این کشور به پیروزی رسید، با کاهش روبه‌رو شد.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، تقاضا برای خرید فیزیکی طلا در بازار آسیا با وجود کاهش قیمت‌ها ضعیف مانده است زیرا مصرف‌کنندگان منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند. از سوی دیگر اقدام دولت هند برای ایجاد شفافیت بیشتر در معاملات طلا، خریداران این کشور را در حاشیه بازار نگه داشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۹۱ دلار رسید. قیمت نقره هفته گذشته بیش از ۳.۵ درصد کاهش یافته بود که بزرگ‌ترین کاهش هفتگی این فلز از اوایل ژوییه به این طرف بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۲۹.۷۰ دلار رسید و نزدیک به بهای معاملات روز پنج‌شنبه ماند که پایین‌ترین قیمت در حدود هشت هفته گذشته بود. این فلز هفته گذشته ۳.۵ درصد کاهش یافت و دومین کاهش هفتگی متوالی را ثبت کرد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۹۲۱.۰۵ دلار رسید.

کد خبر 383377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha