همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: در نظر داریم تا هرچه زودتر سر فاصله قطارها را کاهش داده تا از ۵ دقیقه به ۳.۵ دقیقه برسد.

محمد علی نجفی

ایرنا نوشت: محمدعلی نجفی شهردار تهران در پیاده روی روز جهانی بدون خودرو حضور یافت و با استفاده از مترو خود را به بازار تهران رساند و در مسیر تردد خود با شهروندان پیرامون خدمات دهی مترو تهران گفت و گو کرد. 

وی گفت: پیاده روی و استفاده نکردن از خودرو می تواند ضمن سلامت و تندرستی جامعه به کاهش آلودگی هوای پایتخت کمک کند.
نجفی افزود: برنامه پیاده روی امروز به عنوان یک حرکت نمادین، می تواند به کاهش آلودگی، پاک شدن هوا و سلامت جسمی جامعه کمک کند.

وی با بیان اینکه مردم با پیاده روی و استفاده از ناوگان مترو به پاک شدن هوای تهران توجه کنند؛ اظهار کرد: در نظر داریم تا هرچه زودتر سر فاصله قطارهای مترو را کاهش داده و از 5 دقیقه به 3 دقیقه برسد.

شهردار تهران همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی و افزایش 16 درصدی ترافیک تهران نیز عنوان کرد: برای فردا و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید برای زیباسازی مدارس و همچنین کاهش ترافیک برنامه ریزی هایی را داشته ایم.

نجفی با بیان اینکه یک هزار واگن جدید در آینده نزدیک به سیستم حمل و نقل تهران اضافه می شود، گفت: باید برای افزایش این قطارها منابع ارزی و ریالی تعیین شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با افزایش تعداد واگن های قطار شهری، تردد با مترو به پنج میلیون مسافر در روز برسد.

به گفته شهردار تهران در حال حاضر مقدمات این طرح فراهم شده و با کمک دولت و از طریق فاینانس انجام می شود.

نجفی تصریح کرد: همچنین در حوزه اتوبوسرانی قرار است برای رفع کمبودها، اتوبوس های جدیدی از مجارستان طی مدت 2 تا 3 ماه آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود.

وی درباره فعالیت تاکسی در چرخه حمل و نقل پایتخت نیز اظهار کرد: تاکسی ها باید سازماندهی درست تری داشته باشند و در حال حاضر در استفاده هرچه بهتر از ظرفیت‌های تاکسیرانی و تاکسی اینترنتی توانسته ایم سازو کار مطلوبی را داشته باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال تحولاتی در حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت رخ دهد.

  • اجرای طرح معاینه فنی خودروها در دستور کار شهرداری تهران

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر مغفول ماندن معاینه فنی خودروها در شهر تهران و برنامه شهرداری تهران در این خصوص اظهار کرد: از اواسط مهرماه معاینه فنی خود را به طور جدی پیگیری می شود.

وی تاکید کرد: پلیس راهور تهران بزرگ نیز همکاری خود را در طرح معاینه فنی خودروها با شهرداری، اعلام کرده است.

نجفی در خصوص تردد خودروهایی قدیمی که عمر آن ها 30 تا 40 سال است و جایگزینی آن با خودرو های جدید، گفت: نبود منابع مالی مانع جدی در طرح جایگزینی خودروهای قدیمی و فرسوده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های خودروساز داخلی برای نوسازی آمادگی خود را اعلام داشتند، ابراز امیدواری کرد که دولت با ارائه تسهیلات کم بهره از طریق بانک های عامل، کمک‌های لازم را در این خصوص انجام دهد.

نجفی همچنین با اشاره به حضور خود در هیات دولت و رسیدگی به بدهی‌ها و مطالبات متقابل شهرداری و دولت گفت: تاکنون به عنوان شهردار تهران در سه جلسه هیات دولت شرکت کرده و چهار کارگروه مشترک با حضور چهار وزارتخانه برای موضوع بدهی های متقابل شهرداری و دولت تشکیل داده ایم.

وی با بیان اینکه کارگروه اقتصاد و دارایی از جمله کارگروههای مشترک شهرداری و وزارت اقتصاد و دارایی است، عنوان کرد: اختلاف نظری در خصوص بدهی و مطالبات متقابل بین شهرداری و وزارت امور دارایی وجود دارد که امیدواریم ظرف دو یا سه ماه آینده مطالبات و بدهی‌ها مشخص و برنامه‌ای برای بازپرداخت آنها تهیه شود.

  • شهرداری به موضوع روزنامه همشهری ورود کرد

شهردار تهران با اشاره به حواشی روزنامه همشهری و تشکیل هیات مدیره این روزنامه افزود: در حال حاضر هیات مدیره جدیدی برای روزنامه همشهری تشکیل و تعیین شده است.

وی ادامه داد: مرتضی حاجی به عنوان یکی از مدیران برجسته کشور به عنوان مدیر عامل این موسسه تعیین شده که گزارشی از وضع موجود ارائه خواهند کرد.

نجفی با اشاره به اینکه جهت گیری های ما این بوده که موسسه همشهری وارد رقابت ناسالم نشود، گفت: همشهری مجلات زیادی چاپ می‌کند که از نظر فرهنگی و اقتصادی توجیحی ندارند و امیدواریم تیم تخصصی جدید ظرف یک ماه آینده گزارشی از وضعیت همشهری ارائه کند.

کد خبر 382968

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha