همشهری آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: سفر به قطر، برای شرکت در بیست و هشتمین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس، سر فصل دوران جدید همکاری‌ها در منطقه خلیج فارس است.

به ‌گزارش ایرنا، دکتر محمود احمدی نژاد  صبح دوشنبه 12 آذر پیش از ترک تهران به مقصد دوحه پایتخت قطر در گفت‌و گو با خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد افزود: همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا منطقه خلیج فارس به منطقه‌ای برای صلح و دوستی تبدیل شود.

احمدی‌نژاد با بیان‌اینکه ما در این‌اجلاس پیشنهادهایی برای‌توسعه همکاریها و تعمیق روابط در منطقه ارایه خواهیم کرد، گفت: در بخشی از برنامه‌ها از جمله نشست عمومی حضور می‌یابیم و علاوه براین ملاقات‌های دوجانبه نیز با سران کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس خواهیم داشت.

رییس جمهوری با بیان این که شورای همکاری خلیج فارس برای تقویت روابط و همبستگی بین کشورهای همسایه و کمک به تامین امنیت و صلح ایجاد شده است، تصریح کرد: سفر به دوحه به‌دعوت رسمی امیر قطر انجام می‌شود.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: خوشبختانه برادران ما در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز با همین نگاه، به منطقه‌ و آینده روابط بین ملت‌ها توجه دارند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران توسعه همکاری‌های همه جانبه با کشورها و به خصوص کشورهای دوست و همسایه است،گفت: طی سه دهه ، تلاش ایران در جهت توسعه همکاری‌ها با کشورهای دوست و همسایه بوده و ملت ایران همواره از پیشرفت کشورهای همسایه خوشحال و در غم آنان شریک است.

احمدی نژاد افزود: امروز هم ایران پرچمدار همدلی ‌و همراهی است‌و برنامه‌های زیادی برای توسعه روابط و همکاری‌ها با همسایگان در خلیج فارس دارد و با همین نگاه به همه کشورهای همسایه در حاشیه جنوبی خلیج فارس سفر کردم.

کد خبر 38196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز