همشهری آنلاین: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر ارتقای وضعیت زنان و خانواده با همکاری ویژه همه مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی کشور، گفت: سهم دست کم ۳۰ درصدی مدیریت زنان در ارکان مدیریتی کشور به جد پیگیری می‌شود.

ابتکار

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار در اولین نشست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی و مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در دولت دوازدهم، افزود: برنامه‌ها در حوزه زنان و خانواده در دولت دوازدهم در ادامه برنامه‌های دولت یازدهم است.

وی با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی زنان را پیگیری خواهم کرد، افزود: باید موضوع لحاظ شدن ٣٠ درصد مدیریت‌ها برای زنان به صورت جدی پیگیری شود. باید حتما یک معاون در سطح وزارتخانه از زنان داشته باشیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گغت: در سیاست‌های کلان، اینکه حوزه زن و خانواده را از هم جدا کنیم درست نیست و در جایی که آمارها و شاخص‌ها نشان می‌دهد که ما تعادل جنسیتی نداریم، باید سیاست جدا داشته باشیم.

ابتکار اضافه کرد: ساختارهای مربوطه به زنان را باید ارتقا داد البته یک بحث تشکیل وزارت امور زنان است که در دنیا مرسوم است.

وی با بیان اینکه ساختار معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري مناسب نیست، افزود: باید متولی امور زنان و خانواده در هر دستگاهی جایگاه خاصی داشته باشد و در سطح دولت روی این موضوع کار خواهیم کرد.

کد خبر 380665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha