یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تصویربرداری سریال «پاهای بی‌قرار» به کارگردانی منوچهر هادی با حضور مدیر شبکه تهران در شهرک سینمایی غزالی آغاز شد.

سریال

به گزارش ایسنا، سریال «پاهای بی‌قرار» در حالی صبح امروز ـ‌ یکشنبه ـ کلید خورد که علاوه بر مجید زین‌العابدین (مدیر شبکه تهران) و منوچهر هادی (کارگردان)، ایرج محمدی (تهیه‌کننده)، حمید گودرزی، آرش مجیدی، شاهرخ استخری، لیندا کیانی، مهدی صباحی، افسانه ناصری، سمیرا حسن‌پور و بابک کایدان (یکی از نویسندگان) حضور داشتند.

در اولین پلان از این سریال، آرش مجیدی در نقش (مالک) و مهدی صباحی و سیروس همتی در لوکیشن تعمیرگاه جلوی دوربین رفتند.

ایرج محمدی ـ تهیه‌کننده سریال «پاهای بی‌قرار» ـ درباره این مجموعه تلویزیونی که امروز تصویربرداری آن در شهرک سینمایی غزالی آغاز شد، گفت: داستان ما در دو فصل گذشته و حال روایت می‌شود که ۱۶ قسمت آن بین سال‌های ۵۷ تا ۶۴ است و سال‌های جنگ در مهر ماه تصویربرداری خواهد شد. فصل اول این سریال زمان حال را روایت می‌کند که مسعود رایگان، پانته‌آ بهرام، شاهرخ استخری و مهرانه مهین‌ترابی در آن ایفای نقش می‌کنند؛ البته هنوز نیمی از بازیگران انتخاب نشده‌اند.

وی افزود: در واقع لوکیشنی که در آن حضور داریم، میدان ژاله است که محله شخصیتی به نام مالک است که آن را بازسازی کرده‌ایم. بعد از آن به کوچه پس‌کوچه‌های تهران و مناطق جنگی برای تصویربرداری می‌رویم. تصویربرداری سریال ما حدود ۱۰ ماه طول خواهد کشید.

مجید زین‌العابدین، مدیر شبکه پنج هم در این بازدید بیان کرد: ما محدودیت‌هایی در سریال‌سازی شبکه پنج داشتیم که برطرف شده و چرخ سریال‌سازی ما راه افتاده است، سریال‌های خوبی هم طراحی شده است. آقای الماسی در سیمافیلم و شبکه پنج سابقه خوبی دارند و در این راه به ما کمک کردند. ما در دوره‌ای کارهای تکراری و تأمینی پخش می‌کردیم و در حال حاضر وضعیت شبکه پنج خوب است.

وی افزود: ما داستان‌ها و فیلم‌های حرفه‌ای خوبی در دست تولید داریم و زیر یک سال توانستیم وضعیت خود را ساماندهی کنیم؛ برای مثال سریالی مانند در جست‌وجوی آرامش که پخش شد از سریال‌های خوب بود. تهیه‌کننده‌ها، نویسنده‌ها و در مجموع هنرمندان خوبی به شبکه تهران پیوستند.

مدیر شبکه تهران در ادامه به سریال «از یادها رفته» به کارگردانی بهرام بهرامیان اشاره کرد و گفت: این سریال به تهیه‌کنندگی آقای تحویلیان در حال تولید است و داستان آن به سال‌های ۱۳۱۷ تا 1319 مربوط می‌شود و شبیه کارهای الف ویژه است. سریال «پاهای بی‌قرار» در طراحی صحنه و گریم کار سنگینی است و از لحاظ محتوایی هم داستان، نیاز به مطالعه بیشتری دارد. در ساخت چنین کارهایی، بخش اصلی یعنی داستان باید با کیفیت باشد اما حافظه تاریخی نیز به این امر کمک می‌کند.

وی به سابقه همکاری با ایرج محمدی در مقام تهیه‌کننده اشاره کرد و گفت: ایشان جزو تهیه‌کنندگان خوشنام تلویزیون است. کارهایی که ایشان انجام دادند مانند «نرگس» پربیننده و جذاب بود. آقای منوچهر هادی، کارگردان و بابک کایدان و محمدنژاد نیز از همکاران خوبم هستند. پشت دوربین این سریال را که می‌بینم احساس می‌کنم که کار تولیدی خوبی است و مقابل دوربین هم انتخاب‌های شایسته‌ای برای بازیگران رقم خورده است.

زین‌العابدین با بیان اینکه معاون سیما از برنامه‌های شبکه پنج به عنوان برند تلویزیونی معرفی می‌کند، گفت: البته کار نمایشی فرق دارد و باید مخاطب آن را ببیند تا تبدیل به بِرند شود و من حس می‌کنم که این کار نیز جزو پرمخاطبین شبکه پنج خواهد بود.

منوچهر هادی نیز در پایان از تمامی عوامل سریال و مسؤولان تشکر کرد و گفت: امیدوارم کاری را بسازیم که سربلند باشیم.

به گزارش ایسنا، مجموعه تلویزیونی پاهای بی‌قرار، ماجراهای دو خانواده را از زمان قبل انقلاب تا عصر حاضر به تصویر می‌کشد. این سریال مجموعه‌ای خانوادگی و اجتماعی است که در آن به مفاسد اقتصادی نیز پرداخته می‌شود

کد خبر 379741

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha