همشهری آنلاین: دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی در مورد قیمت بالای آب‌های بسته‌بندی شده وارداتی در قیاس با آب‌های ایرانی توضیح داد.

ايسنا نوشت: پیمان فروهر در مورد علت بالا بودن قیمت‌ آب‌های بسته‌بندی شده وارداتی اظهار کرد: بالا بودن قیمت‌ آبهای بسته‌بندی وارداتی چند علت متفاوت دارد که می‌توان به تعرفه ۵۵ درصدی واردات، هزینه انبارداری، ترخیص و سایر هزینه‌های مربوط به صادرات اشاره کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آب‌های بسته‌بندی خارجی از لحاظ کیفی با تولیدات داخلی تفاوتی دارند گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده آب‌های بسته‌بندی وارداتی از لحاظ کیفی هیچ تفاوتی با آب‌های معدنی و آشامیدنی تولید داخل ندارند و بر اساس آنالیز انجام شده بسیار به محصولات داخلی شبیه هستند. حتی می‌توان به صراحت عنوان کرد که گوارایی محصولات داخلی نسبت به محصولات خارجی بیشتر است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ادامه داد: برخی تصور می‌کنند که به دلیل بالا بودن قیمت آب‌های بسته بندی شده وارداتی از لحاظ کیفی تفاوت فاحشی بین این محصولات و تولیدات داخلی وجود دارد، در حالی که از نظر سلامت و کیفیت محصول چنین چیزی صحت ندارد و آنالیز آب آشامیدنی و معدنی بسته‌بندی شده تولید داخل به آب بسته‌بندی وارداتی بسیار نزدیک است.

فروهر با اشاره به اینکه آبهای بسته‌بندی وارداتی مراحل صادرات به عرصه‌های بین‌المللی را طی کرده‌اند و به بازار کشورهای مختلف راه یافته‌اند خاطرنشان کرد: این محصولات به ترکیب برند، بسته‌بندی شیک و تکنولوژی مطلوب در تولید رسیده‌اند و به همین دلیل نیز به بازارهای مختلف راه یافته‌اند و از قیمت تعریف‌شده‌ای برخوردارند.

 چهار برند آب بسته‌بندی شاخص وارداتی در ایران وجود دارد که قیمتی از هفت تا ۶۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده‌اند و به علت بالا بود این قیمت نسبت به آب‌های بسته‌بندی تولید داخل، این شائبه توسط مصرف‌کنندگان به وجود آمده که از لحاظ کیفی تفاوتی فاحشی بین محصولات خارجی و داخلی وجود دارد.

کد خبر 379520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha