همشهری آنلاین: معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به کشف هویت سرهای بریده شده در خیابان شیخ بهایی تهران، جزئیات آن را تشریح کرد.

نیروی انتظامی

سرهنگ حمید مکرم در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: در ساعت ۲۳ روز یازدهم مردادماه امسال خبر کشف دو سر انسان در خیابان شیخ بهایی پایین‌تر از بزرگراه همت به کلانتری ۱۲۵ یوسف‌آباد اعلام شد که بلافاصله تیمی ویژه از کلانتری به محل اعزام شده و با تشکیل پرونده با موضوع قتل عمد پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام تحقیقات اولیه ماموران در این پرونده اظهار کرد: آنچه که کارآگاهان در تحقیقات اولیه به آن دست یافتند این بود که سرهای کشف شده متعلق به یک زن و مرد است که بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن دارند. آثار اصابت شلیک گلوله ساچمه‌ای بر روی جمجمه آنها وجود دارد و قاتل یا قاتلان با انتقال سر بریده شده این دو فرد اقدام به سوزاندنشان کرده بودند تا مانع از شناسایی هویت مقتولان شوند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه سرنخ‌های ماموران برای کشف این پرونده بسیار کم بود و همین امر پرونده را با پیچیدگی‌هایی روبه‌رو کرده بود، گفت: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای کشف سرنخ از شیوه‌های مختلفی استفاده کرده و با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته یک دستگاه خودرو سواری شاسی‌بلند را کشف کردند.

وی ادامه داد: در بررسی این تصاویر مشاهده شد که راننده خودرو درست در همان شب کشف سرهای بریده در همان محل کشف توقف کرده و اقدام به روشن کردن آتش در محل کرده است.

مکرم با اشاره به اطلاعات به دست آمده افزود: هیچ جزئیات دیگری از پرونده وجود نداشت و استعلامات انجام شده از نهادهای مربوطه نیز حاکی از آن بود که هیچ‌گونه پرونده فقدانی مربوط به یک زن و مرد با مشخصات این افراد در سیستم ثبت نشده است. با این وجود مدتی بعد کارآگاهان موفق به کشف قسمت‌های دیگری از جسد زنی مجهول‌الهویه در منطقه کهریزک شدند.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های جسد این زن با سر بریده کشف شده در منطقه یوسف‌آباد مطابقت داشت، گفت: با کشف قسمت‌های دیگر جسد یکی از سرهای کشف شده پرونده وارد فاز دیگری شد و کارآگاهان اداره دهم با انجام اقدامات خود پیرمردی ۷۵ ساله را در منطقه امیرآباد شناسایی کردند که به احتمال زیاد از مظنونین این حادثه بود.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به انجام تحقیقات از همسایگان این پیرمرد افزود: بنا بر اظهارات همسایگان این فرد، وی دارای یک پسر و عروس بوده اما از چند روز قبل هیچ توجهی به محل سکونت پدرشان نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه مشخصات عروس و پسر این پیرمرد با مشخصات دو سر بریده کشف شده تطابق داشت، گفت: پسر این پیرمرد بهرام ۳۸ ساله و عروسش نیز نسرین ۳۵ ساله بودند که کارآگاهان تحقیقات خود را برای یافتن چرایی عدم حضورشان در خانه پیرمرد آغاز کردند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به انجام تحقیق از این پیرمرد افزود: وی در اظهارات اولیه مدعی شد که بهرام از حدود ۱۰ روز پیش از خانه خارج شده و دیگر از او خبر ندارد اما هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای مبنی بر اینکه چرا اعلام فقدانی نکرده، به ماموران ارائه نکرد.

مکرم با بیان اینکه اظهارات ضد و نقیض این پیرمرد ظن کارآگاهان را برانگیخت، گفت: با توجه به اظهارات پیرمرد ماموران پلیس با هماهنگی بازپرس پرونده و کسب مجوزهای لازم اقدام به بازرسی از محل سکونت این پیرمرد در منطقه امیرآباد کرده و مطلع شدند که این پیرمرد صاحب یک دستگاه خودرو شاسی‌بلند با رنگ و مشخصات همان خودرویی است که در شب کشف سرهای بریده در منطقه در همان نقطه توقف داشته است.

وی همچنین در بازرسی بیشتر از محل سکونت این پیرمرد آثار و شواهدی از وقوع جنایت در خانه‌اش نیز کشف شده و این پیرمرد سرانجام به قتل پسر و عروسش اعتراف کرد.

مکرم درباره انگیزه این فرد از اقدام به قتل نیز گفت: متهم در بازجویی‌های بعدی ادعا کرد که به دلیل اعتیاد شدید پسر و عروسش به مصرف مخدر صنعتی شیشه در شب حادثه هر دو آنها با شلیک گلوله از اسلحه شکاری به قتل رسانده و قسمت‌های مختلف بدنشان را در نقاط مختلف شهر رها کرده است.

وی با بیان اینکه این پیرمرد در بازداشت پلیس به سر می‌برد، گفت: جزئیات بیشتر تا اطلاعات تکمیلی از این پرونده به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 379492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha