جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

انگار نام وحید و علی جلیلوند به جشنواره ونیز گره خورده است.

سینماسین

 2 سال پس از آنكه نخستين ساخته اين 2برادر در بخش افق‌ها به نمايش درآمد، آنها باز به ليدو بازمي‌گردند و اين بار «بدون تاريخ، بدون امضا» را در اين بخش رسمي به نمايش مي‌گذارند. به گزارش همشهري، وحيد جليلوند كه در 2015با «چهارشنبه 19ارديبهشت» به ونيز رفته بود، امسال با دلگرمي بيشتر براي كسب جايزه از بخش افق‌ها رقابت مي‌كند. رخشان بني‌اعتماد يكي از داوران اين بخش رسمي است و علي عسگري هم با «ناپديد شدن» در آن حضور دارد. افق‌ها امسال با فيلم ايتاليايي «نيكو، 1988» ساخته سوزانا نيچارلي آغاز مي‌شود و در مجموع 20فيلم از گوشه و كنار دنيا در آن به نمايش درمي‌آيد.

بدون تاريخ، بدون امضا كه سال گذشته در بخش مسابقه سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر حضور داشت، داستاني بسيار تلخ دارد و امير آقايي، هديه تهراني و نويد محمدزاده نقش‌هاي اصلي آن را ايفا كرده‌اند. فيلم درباره پزشكي است كه در محل كار خود در پزشكي قانوني با جسدي آشنا مواجه مي‌شود و براي پي بردن به‌علت اصلي مرگ او، پا به سفري بازگشت‌ناپذير مي‌گذارد. بدون تاريخ، بدون امضا در 12رشته نامزد دريافت سيمرغ بلورين شد و 3جايزه بهترين كارگرداني، بهترين بازيگر مكمل مرد و بهترين صداگذاري را برد.

ديگر فيلم ايراني حاضر در بخش افق‌هاي ونيز2017 ناپديد شدن نام دارد كه گفته مي‌شود در سكوت كامل خبري ساخته شده است. ماجراي نخستين تجربه كارگرداني عسگري در يك شب سرد زمستاني در تهران مي‌گذرد و داستان 2زوج جوان است كه چند ساعت براي حل يك مشكل بزرگ وقت دارند. صدف عسگري، اميررضا رنجبران، نفيسه زارع و محمد حيدري بازيگران ناپديد شدن هستند. عسگري پيش‌تر با فيلم كوتاه «بچه» در ونيز حضور داشت و با فيلم‌هايش به جشنواره‌هاي كن و ساندنس هم رفته است. داوران بخش افق‌ها به رياست جاني آميلو، كارگردان ايتاليايي برندگان جوايز بهترين فيلم، بهترين كارگردان، جايزه ويژه داوران، بهترين بازيگر مرد، بهترين بازيگر زن، بهترين فيلمنامه و بهترين فيلم‌ كوتاه را انتخاب مي‌كنند. هفتاد و چهارمين جشنواره فيلم و‌نيز 8 تا 18شهريور برگزار مي‌شود.

کد خبر 377571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha