سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۸۶ - ۰۶:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: درگیری‌های جوانان فرانسوی برای دومین شب متوالی در یکی از محلات پاریس ادامه یافت.

به گزارش بی بی سی، این درگیری‌ها در پایتخت فرانسه پس از آن رخ داد که دو جوان موتور سیکلت سوار پس از برخورد با یک خودروی پلیس کشته شدند.

جوانان محله "ویلیه له بل"، پلیس را در وقوع این حادثه دردناک مقصر دانسته‌اند، اما پلیس در مقابل ادعا کرده است که این جوانان با سرعت بسیار بالایی رانندگی می‌کردند و کلاه کاسکت نیز برسر نداشتند.

با بالا گرفتن درگیری‌ها در این محله پاریسی و احتمال گسترش اغتشاشات به سایر مناطق پایتخت فرانسه، یکی از دادستان‌های دولتی خواستار انجام تحقیقات درباره علت مرگ این دو جوان موتور سوار شده است.

با این حال درگیری‌های شدید دوشنبه شب 26 نوامبر نیز در محله ویلیه له بل ادامه یافتند و بر اثر درگیری‌ میان جوانان و نیرو‌های پلیس، دست کم 60 افسر پلیس مجروح شدند.

براساس این گزارش در درگیری‌های دوشنبه شب تعداد زیادی از خودروهای پارک شده به آتش کشیبده شدند، همچنین گزارش شده که یک خودروی پلیس نیز آتش گرفته و جوانان معترض به سمت نیرو‌های پلیس تیراندازی کرده‌اند.

نیرو‌های پلیس نیز در مقابل با شلیک گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی سعی کردند تظاهرکنندگان را متفرق کنند.

یکشنبه 25 نوامبر نیز در جریان درگیری‌های خشونت باری که در اعتراض به کشته شدن این دو جوان موتور سوار به وقوع پیوستند، 30 خودرو و چندین ساختمان و یک پاسگاه پلیس به آتش کشیده شدند.بر اثر درگیری‌های روز یکشنبه نیز 26 افسر پلیس و مجروح و 9 نفر از معترضان بازداشت شدند.

این درحالی است که مقامات فرانسوی و حتی نیکلا سارکوزی رییس جمهوری این کشور که در چین به سر می‌برد، خواستار خویشتنداری تظاهر کنندگان شده‌اند.[سارکوزی در پکن؛ تداوم ناآرامی در فرانسه]

کد خبر 37688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز