محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به آلمان به غیر از امور دیپلماتیک به مذاکرات اقتصادی و تفاهم‌های بانکی و بیمه‌ای پرداخت.

 بيمه صادراتي آلمان «هرمس» در ديدار وزير امور خارجه كشورمان با وزير اقتصاد آلمان، براي تضمين سرمايه‌گذاري در ايران اعلام آمادگي كرد. وزير اقتصاد آلمان در اين ديدار با اشاره به مناسبات ديرينه ايران و آلمان و حجم روابط ۳ ميليارد دلاري بين 2 كشور اظهار كرد: روابط 2 كشور در سطح كاملا خوبي قرار دارد و آلماني‌هاي زيادي سالانه از ايران بازديد مي‌كنند و هنگامي كه تبادلات مردمي زياد و روابط ملت‌ها به خوبي برقرار باشد، طبيعتا روابط اقتصادي هم بهتر خواهد بود.

همچنين در اين ديدار مطرح شد بيمه صادرات آلمان موسوم به «هرمس» علاقه‌مند به تضمين پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري در ايران و به‌ويژه در بخش‌هايي همچون انرژي و برق است. آلمان درصدد تقويت روابط بانكي با ايران و همچنين علاقه‌مند به افزايش روابط خود با ايران در تمامي سطوح سياسي و اقتصادي است.

در ادامه محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه كشورمان افزود: 2 كشور از روابط ديرينه‌اي برخوردار بوده و علاوه بر اينكه بين مردم 2 كشور روابط خوب و تاريخي برقرار است، ميان تجار ايراني و جامعه بازرگاني آلمان اعتماد متقابل وجود دارد.ظريف ادامه داد: اكنون وقت آن است كه ايران و آلمان همكاري‌هاي اقتصادي خود را ارتقا دهند و طبيعتا همكاري‌هاي بانكي يكي از راه‌ها و زمينه‌ساز گسترش روابط اقتصادي و تجاري ميان 2 كشور است.

او تأكيد كرد: ايران مي‌تواند يك شريك قابل اعتماد براي توليد مشترك كالا و صادرات آن به كشورهاي منطقه به‌ويژه به آسياي ميانه باشد. همچنين در جريان اين سفر ولفگانگ شويبله، وزير دارايي آلمان در ديدار با محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه كشورمان ضمن تأكيد بر افزايش همكاري‌هاي بانكي ايران و آلمان، از آمادگي بانك‌هاي اين كشور براي تأمين اعتبار پروژه‌هاي اقتصادي ايران خبر داد. در اين ديدار همچنين تلاش بانك‌هاي آلمان براي يافتن راه‌هاي تقويت همكاري‌هاي بانكي با ايران مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

کد خبر 374404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha