کتاب «زنی تنها: فروغ و شعرش» نوشته مایکل کریگ هیلمن با ترجمه تینا حمیدی از سوی نشر هنوز منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

کتاب

به‌گزارش همشهري، تا امروز انبوه كتاب‌ها به قلم نويسندگان ايران درباره شخصيت و شعر فروغ فرخزاد منتشرشده اما پرداختن به اين موضوع از نگاه يك نويسنده آمريكايي موضوعي است كه شايد كمتر اتفاق افتاده باشد. نويسنده 77ساله اين كتاب كه استاد زبان و ادبيات فارسي در دانشگاه تگزاس است، نخستين بار سال 1344به ايران آمد و در دانشگاه مشهد به تدريس زبان و ادبيات انگليسي پرداخت.

او در پايان دوره 2ساله اقامت خود در ايران با يكي از دانشجويان دانشكده ادبيات ازدواج كرد و در 1987كتابي درباره زندگي و شعر فروغ نوشت. آخرين كتاب هيلمن هم «بوف كور: ترانه عاشقانه صادق هدايت» نام دارد كه سال‌جاري ميلادي به بازار مي‌آيد.

براساس آنچه مترجم در پيشگفتار خود به آن اشاره كرده، نويسنده كتاب پس از ده‌ها مكاتبه و ساعت‌ها گفت‌وگوي مستند، روشمند و عملي توانسته حجاب‌ها را كنار بزند، فروغ را از نزديك در بطن اجتماع آن دوران ببيند و بخشي از راز و رمز زندگي‌اش را بازگشايد.

كتاب 320صفحه‌اي زني تنها يك مقدمه و 5فصل دارد با عناوين از تولد تا عصيان، از تولدي ديگر تا مرگ، نخستين صداي زنانه ايران، شعري كه زندگي است و زندگي‌اي كه شعر بود. كتابنامه، فهرست نام‌ها و تصاوير نه‌چندان پرشمار در صفحه‌هاي پاياني آمده و كتاب با تصويري از تشييع جنازه فروغ در 26بهمن 1345به انتها رسيده است. چاپ اول زني تنها: فروغ و شعرش در شمارگان هزار نسخه به بهاي 38هزارتومان به بازار آمده است.

کد خبر 374168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha