نشست رسانه‌ای سی‌امین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان صبح روز گذشته در فاصله کمتر از یک هفته تا آغاز این رویداد مهم سینمایی با حضور علیرضا رضاداد در سالن سینماتوگراف موزه سینما برگزار شد.

سینما کودک

به گزارش همشهري، دبير جشنواره فيلم كودك و نوجوان دليل وقفه در برگزاري اين دوره را طولاني‌ شدن انعقاد موافقتنامه‌ ميان فارابي و شهرداري اصفهان دانست و با اشاره به 17دوره ميزباني ديار نصف‌جهان از جشنواره كودك گفت: «اصفهان در 5 دوره آينده هم محل برگزاري جشنواره خواهد بود. هر استان ملاحظاتي در حوزه‌هاي مالي و شهري دارد و اگر رويدادها در مراجع بالاتر تثبيت نشوند، ممكن است با اين مسائل مواجه شويم. چنانچه اين مشكلات در همدان و مازندران هم وجود دارد.»

  • معضل هميشگي اكران

رضاداد در ادامه نشست افزود: «يكي از معضلات سينماي كودك و نوجوان‌ كم‌رونق بودن آثار اين گروه است كه اميدواريم تغيير كند. در سال‌هاي آينده رفتار سازماندهي‌شده دانش‌آموزان را براي ديدن فيلم‌ها نخواهيم‌ داشت تا الگوي تماشا با خانواده و هر نفر 3بليت را برقرار كنيم. اكران فيلم‌ها در گروه خاص سينمايي هم بايد در شوراي صنفي نمايش دنبال شود كه هنوز به نتيجه نرسيده است.

با كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كه 50سالن دارد يا سالن‌هاي آموزش و پرورش براي نمايش فيلم‌هاي كودك مذاكره كرده‌ايم؛ ضمن اينكه رئيس سازمان سينمايي هم نكاتي را مدنظر دارد. ازجمله راهكارهاي مهم اكران فيلم‌هاي كودك و نوجوان در تابستان است و در جشنواره امسال هم فيلم‌هاي قابل اكران بيشتر خواهد بود.»

  • اميد به سينماي انيميشن

تفكيك فيلم‌هاي كودك و نوجوان از ديگر بحث‌هاي مطرح در جشنواره بود كه رضاداد در اين‌باره گفت: «پيش‌بيني شده بود اين دوره با تمركز بر سينماي كودك برگزار شود. اين موضوع را در جلسه‌هاي شوراي سياستگذاري بررسي كرديم و تجربه برگزاري مستقل جشنواره همدان هم بررسي شد. در نهايت به اين جمع‌بندي رسيديم كه فيلم‌هاي كودك و نوجوان و داوري آنها تفكيك شود. در اين راستا نمايش‌هاي كودكان را در نوبت مستقل پيش‌بيني كرده‌ايم. ضمن اينكه اگر بتوانيم سينماي انيميشن را تقويت و مستقل كنيم، اتفاقي خوب در اين حوزه رخ مي‌دهد. ظرفيت انيميشن ما براي دستيابي به بازار جهاني بيش از سينماي زنده است.»

  • 6بزرگداشت در اصفهان

يكي از بخش‌هاي هميشگي و جدايي‌ناپذير در تمام جشنواره‌هاي سينمايي در ايران، بخش بزرگداشت‌هاست. امسال هم اين اتفاق در اصفهان مي‌افتد و ياد دنيا فني‌زاده و توران ميرهادي گرامي داشته مي‌شود. قرار است در حوزه سينماي نوجوان از رسول صدرعاملي تقدير شود و مرضيه محبوب هم يكي ديگر از هنرمنداني است كه مورد تقدير قرار مي‌گيرد. از سوي ديگر، همزمان با ۱۴ تيرماه‌ نكوداشتي براي زنده‌ياد عباس كيارستمي برگزار مي‌شود و مرحوم علي معلم هم ديگر چهره فقيد است كه ياد و نامش در جشنواره امسال گرامي داشته خواهد شد.

  • آغاز پیش‌فروش بلیت‌ها از امروز

پیش‌فروش بلیت‌های سی‌امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان از امروز يكشنبه 4 تيرماه با اختصاص ۵۰درصد تخفیف برای اصفهاني‌ها آغاز می‌شود. عموم شهروندان اصفهانی به 3 روش عضویت در ربات جشنواره، مراجعه به سایت سینماتیکت و گیشه سینماهای برگزيده شامل مجموعه پردیس تازه‌تاسیس چهارباغ، فلسطین و سپاهان مي‌توانند بلیت‌های تخفیف‌دار را خریداری کنند. اعضای باشگاه جشنواره از تخفیف و جوایز تعیین‌شده در رباتicff_bot@ برخوردار مي‌شوند و دانش‌آموزان ممتاز مقاطع دبستان و متوسطه اول هم با ارائه کارنامه می‌توانند از امکان دریافت بلیت‌هاي رایگان تماشای فيلم‌ها بهره ببرند.

کد خبر 374164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha