همشهری آنلاین: رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه کمی این دانشگاه مصلحت نیست، گفت: با تعطیل شدن واحدها به ویژه در مناطق دور و کمتر توسعه یافته نیز موافق نیستم.

به گزارش صدا و سیما، علی اکبر ولایتی با بیان اینکه از مهمترین بخش های کارآمد دانشگاهی، واحدهای مستقر در مناطق محروم است، گفت: تعطیل کردن واحد دانشگاهی در این مناطق مردم را مایوس می کند.

وی افزود:‌ اگر واحد دانشگاهی در منطقه ای دور ضررده باشد باید این ضرردهی از محل دیگری جبران شود و به همین علت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور به ده منطقه تقسیم خواهد شد تا مانند سنوات گذشته هر منطقه خودکفا باشد و واحد های ضررده و سودده در هر منطقه با هم همپوشانی داشته باشند.

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد تغییرات در ترکیب رشته های دانشگاهی در دانشگاه آزاد را نیز ضروری عنوان کرد و گفت: رشته های کاردانی این دانشگاه به سوی علوم کاربردی و علوم تجربی سوق خواهد یافت تا بتوانیم متناسب با نیاز کشور تکنسین تربیت کنیم.

ولایتی خاطر نشان کرد: اگر مدارس سما و قسمت های کاردانی را به سمتی جهت دهیم که گروهی تکنسین و فوق دیپلم کارآمد تربیت شوند برای کشور کارآمدی خوب خواهند داشت.

وی عنوان کرد: راه اندازی مقطع متوسطه(دبیرستان) و جذب و تربیت استعدادها و آماده کردن آنها برای ورود به دانشگاه از دیگر برنامه های نوین دانشگاه است و با این اقدام زنجیره کامل تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم داشت.

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد توجه به توسعه امور پژوهشی و جذب نخبگان را نیز از دیگر اولویت های این دانشگاه آزاد عنوان کرد و افزود: آقای موسی خانی به عنوان معاون جدید پژوهشی دانشگاه ماموریت دارد تا در مدت یک ماه برنامه جامعی را در خصوص جذب و حمایت از نخبگان ارائه کند تا دانشگاه در آن مسیر حرکت کند.

ولایتی ساماندهی برنامه های فرهنگی را از دیگر اولویت های این دانشگاه بیان کرد و گفت: برای پیشبرد امور فرهنگی از آقای کلانتری که دارای سوابق خوب در حوزه و دانشگاه است دعوت به همکاری کردیم.

کد خبر 374129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha